Page 195 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 195

Mε την ευγενική χορηγία













                                 H αμμωνία, εδώ και καιρό, αναδεικνύεται ως ένα  ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΌΥ ΧΑΡΤΌΦΥΛΑΚΙΌΥ
                                 πολλά υποσχόμενο εναλλακτικό καύσιμο της ναυ-  ΤΗΣ WÄRTSILÄ ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ
                                 τιλίας λόγω της μηδενικής εκπομπής CO2 κατά  ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΥΣΙΜΌΥ ΜΕΘΑΝΌΛΗΣ
                                 την καύση της. Ωστόσο, η δυνατότητα αποθή-  Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä, ανταποκρι-
                                 κευσης και μεταφοράς της αποτελεί πρόκληση   νόμενος στις απαιτήσεις μείωσης ανθρακικού
                                 και επομένως εμπόδιο για την υιοθέτησή της. Το   αποτυπώματος της ναυτιλίας, προσθέτει στο
                                 project στο οποίο συμμετέχουν οι προαναφερθεί-  χαρτοφυλάκιό του τέσσερις ακόμα κινητήρες
                                 σες ιαπωνικές εταιρείες φιλοδοξεί να προσφέρει   καυσίμου μεθανόλης. Στον κινητήρα μεθανό-
                                 λύση στη συγκεκριμένη πρόκληση.         λης της σειράς Wärtsilä 32, που κυκλοφόρησε
                                 Το FSRU (Floating Storage and Regasification   μόλις πέρυσι, προστίθενται τέσσερις κινητήρες
                                 Unit) είναι μια ήδη γνωστή τεχνολογία από την   σε καθεμία από τις σειρές Wärtsilä 20, Wärtsilä
                                 επιτυχή εφαρμογή της στην αποθήκευση και   31, Wärtsilä 46F και Wärtsilä 46TS. Οι συγκεκρι-
                                                                         μένοι κινητήρες καθώς και ο κινητήρας Wärtsilä
                                                                         ΖΑ420S αποτελούν μέρος μιας οικογένειας
                                                                         κινητήρων ντίζελ που πρόκειται να εξελιχθούν
                                                                         σε κινητήρες καυσίμου μεθανόλης.
                                                                         Η υιοθέτηση της μεθανόλης από τους νέους
                                                                         τύπους  κινητήρων του  ομίλου  δεν  αποτελεί
                                                                         τυχαία επιλογή, καθώς η μεθανόλη αποτελεί μία
                                                                         από τις πιο ελκυστικές λύσεις για την επίτευξη
                                                                         των στόχων της απανθρακοποίησης με ορίζοντα
                                                                         το 2050. Παρόλο που η καύση της μεθανόλης
                                                                         εμπεριέχει ανθρακικό αποτύπωμα, η «πράσινη»
                                                                         μεθανόλη με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα
                                                                         αποτελεί βιώσιμη εναλλακτική λύση. Η τελευ-
                                                                         ταία μπορεί να παραχθεί από τη σύνθεση του
                                                                         υδρογόνου ως προϊόντος ανανεώσιμων πηγών
                                                                         ενέργειας και του διοξειδίου του άνθρακα ως
                                                                         προϊόντος της τεχνολογίας δέσμευσης και απο-
                                                                         θήκευσης άνθρακα.
                                                                         Οι νέοι κινητήρες καυσίμου μεθανόλης θα είναι
                                                                         εμπορικά διαθέσιμοι από το 2025 και μετά, ενώ
                                                                         ο κινητήρας καυσίμου μεθανόλης Wärtsilä 32
                                                                         είναι ήδη διαθέσιμος και πιστοποιημένος από
                                                                         πολλούς νηογνώμονες μαζί με το σύστημα τρο-
                                                                         φοδοσίας και αποθήκευσης MethanolPac.

                                                                         HYDROTUG 1: ΤΌ ΠΡΩΤΌ ΠΑΓΚΌΣΜΙΩΣ
                                 τη μεταφορά του LNG. Στην περίπτωση και της  ΡΥΜΌΥΛΚΌ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΥΔΡΌΓΌΝΌΥ
                                 αμμωνίας, το FSRU περιλαμβάνει δεξαμενές απο-  Ένας σημαντικός  κόμβος της ναυτιλίας, το
                                 θήκευσης και εγκαταστάσεις σταθμών επαναερι-  λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ, και η CMB.Tech
                                 οποίησης της υγροποιημένης υπό υψηλή πίεση ή   φέρνουν πιο κοντά τη μετάβαση του στόλου
                                 χαμηλής θερμοκρασίας αμμωνίας. Η εφαρμογή   στην πράσινη ανάπτυξη με μια επαναστατική
                                 του FSRU στην αμμωνία αναμένεται να της δώσει   εξέλιξη, το Hydrotug 1.
                                 πρωταγωνιστικό ρόλο ως πράσινης επιλογής.  Το Hydrotug 1, συνολικού μήκους 30 μ., είναι
                                                                         το πρώτο ρυμουλκό πλοίο που λειτουργεί με
                                                                         κινητήρα BeHydro12 διπλού καυσίμου υδρο-


                                                                                                            193
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200