Page 189 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 189

καθορίζεται ανάλογα με την προσφορά   πρέπει να γίνει λόγος για μια παγκόσμια
            και τη ζήτηση η οποία υπάρχει.    στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθη-
            Τέλος, δικαιώματα ρύπων μπορούν να   θεί, και όχι μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο,
            αποκτηθούν με την αγορά συμβολαίων   έτσι ώστε να υπάρξει ουσιώδης μείωση
            μελλοντικής εκπλήρωσης (Derivatives).   του διοξειδίου του άνθρακα.
            Τα συμβόλαια αυτά μπορούν να έχουν   Κλείνοντας, θα ήθελα να ξαναπώ ότι το
            διάφορες λήξεις, αλλά δεν μπορούν να   πρόβλημα της μόλυνσης του περιβάλ-
            ξεπερνούν σε διάρκεια το 2030.    λοντος είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και
            Η Ecostart S.A., μέσω  του Carbon   όχι απλώς ευρωπαϊκό, όπως επίσης και
            Trading Desk που διαθέτει, παρέχει τη   ότι ο «πόλεμος» κατά της ναυτιλίας μόνο
            δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερο-  σημαντικά προβλήματα  θα επιφέρει
            μένους της ναυτιλιακής βιομηχανίας   παρά αποτελεσματικές λύσεις.
            να επιλέξουν την πλέον συμφέρουσα
            γι’ αυτούς λύση.                  ❹      Ποιες υπηρεσίες, πέραν του
                                                     EUA trading, προσφέρει η
            ❸       Θεωρείτε ότι το ETS θα έχει      Ecostart S.A. στους πελάτες
                    τα επιθυμητά αποτελέσματα        της;
                    για τη μείωση του περιβαλ-  Η Ecostart S.A. είναι η μοναδική ελλη-
                    λοντικού αποτυπώματος της   νική εταιρεία που παρέχει ένα ολοκλη-  Είναι απαραίτητο
                    ευρωπαϊκής ναυτιλίας αλλά   ρωμένο φάσμα υπηρεσιών σχετικά με          για κάθε
                    και την ευημερία των κοινω-  τον έλεγχο και την καταμέτρηση των       ναυτιλιακή
                    νιών της Ευρώπης;         ρύπων του  διοξειδίου του  άνθρακα      εταιρεία, η οποία
            Αρχικά θα ήθελα να σημειώσω ότι το   στο περιβάλλον. Με τις υπηρεσίες που   πραγματοποιεί
            αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα   παρέχει η Ecostart S.A. για την παρακο-  ταξίδια από και
            από τη βιομηχανία της ναυτιλίας απο-  λούθηση και τον υπολογισμό των GHG   προς οποιοδήποτε
            τελεί ένα αρκετά μικρό ποσοστό, το   (Greenhouse Gases) εκπομπών, προσφέ-  ευρωπαϊκό λιμάνι,
            οποίο ανέρχεται σε λιγότερο από 5%   ρει ένα σύγχρονο εργαλείο, το οποίο όχι   να αναπτύξει
            του συνόλου των ρύπων. Λαμβάνοντας   μόνο υπολογίζει δυναμικά τις ημερήσιες   μια εμπορική
            υπόψη, λοιπόν, αυτή τη μελέτη, η επι-  εκπομπές, συνδυάζοντας σύγχρονες δια-  οπτική και
            θετική στρατηγική της Ευρωπαϊκής   δικτυακές πλατφόρμες με ένα έμπειρο     στρατηγική, ώστε
            Ένωσης σχετικά με τους ρύπους της   και καταξιωμένο δυναμικό, αλλά παρέχει   να κατανεμηθούν
            ναυτιλίας φαίνεται να αποτελεί μια   παράλληλα τη δυνατότητα πρόβλεψης    ορθά τα κόστη και
            μη ρεαλιστική λύση για τη μετάβαση   των εκπομπών σε μελλοντικά ταξίδια,    οι υποχρεώσεις
            σε ένα καθαρό περιβάλλον. Η ΕΕ έχει   τόσο σε τεχνικό επίπεδο (τόνοι CO2 εκπο-  μεταξύ των δύο
            ορίσει το 2050 ως καταληκτική ημε-  μπών) όσο και σε οικονομικό (κόστος    μερών, αλλά και
            ρομηνία  για  την  ολική  μετάβαση   ταξιδιού, εάν αυτό εμπίπτει στο EU     να εφαρμοστούν
            στην  «πράσινη  εποχή»,  θεωρώντας   ETS). Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνε-     βέλτιστες
            ως σημαντικό φορέα τον ναυτιλιακό   ται ισότιμα η μακροπρόθεσμη βελτίωση      πρακτικές.
            κλάδο για τη μόλυνση του περιβάλλο-  της απόδοσης του πλοίου σε ενεργειακό
            ντος, κάτι το οποίο είναι πρακτικά μια   επίπεδο και το οικονομικό όφελος που η
            άστοχη κρίση και κατ’ επέκταση και μια   βελτίωση αυτή επιφέρει.
            άστοχη απόφαση.                   Τέλος, η εταιρεία μας παρέχει συμβου-
            Τα δικαιώματα ρύπων, ETS, προβλέ-  λευτικές υπηρεσίες για την ενσωμάτωση
            πεται να έχουν πολύ μικρότερα από τα   του EU ETS στα ναυλοσύμφωνα με βάση
            επιθυμητά αποτελέσματα, αφού, όπως   τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του
            προανέφερα, η μόλυνση του περιβάλ-  εκάστοτε ταξιδιού. Είναι απαραίτητο
            λοντος από τη ναυτιλία αποτελεί ένα   για κάθε ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία
            αμελητέο ποσοστό.                 πραγματοποιεί ταξίδια από και προς
            Κατά τη γνώμη μου, λοιπόν, πρέπει να   οποιοδήποτε ευρωπαϊκό λιμάνι, να ανα-
            υπάρξει μια συλλογική στρατηγική μεί-  πτύξει μια εμπορική οπτική και στρατη-
            ωσης των ρύπων με τη χρήση εναλλα-  γική, ώστε να κατανεμηθούν ορθά τα
            κτικών καυσίμων όσον αφορά τη ναυτι-  κόστη και οι υποχρεώσεις μεταξύ των
            λία, αλλά κυρίως θα πρέπει να υπάρξει   δύο μερών, αλλά και να εφαρμοστούν
            αλλαγή  στον τρόπο λειτουργίας των   βέλτιστες πρακτικές, καθώς και το CII
            εργοστασίων εν γένει, τα οποία και ευθύ-  rating, το οποίο αποτελεί ανασταλτικό
            νονται για το μεγαλύτερο ποσοστό της   παράγοντα για τη  βιωσιμότητα των
            ρύπανσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακόμη,   εταιρειών.


                                                                                                             187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194