Page 114 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 114

ΕΡΕΥΝΑ


       ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

       ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΟΥ

       ΠΕΙΡΑΙΑ/ΑΘΗΝΑΣ


























       Επόμενο βήμα στην ανάλυση απο-  Όπως έχει ήδη αναφερθεί, η κατα-  λέσει «συστατικό» της ανταγωνιστι-
       τελεί η σκιαγράφηση  του προφίλ  νομή εταιρειών και στόλου όσον  κότητάς της.
       διαχείρισης των εταιρειών. Στο πλαί-  αφορά το μέγεθος είναι αντίστροφη.
       σιο αυτό, η δομή της ανάλυσης των   Ειδικότερα, το 57% των εταιρειών  ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ
       δεδομένων μεταβάλλεται.        (322) είναι μικρού μεγέθους (έως  ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ
       Βάσει των επιλεχθέντων κριτηρίων   πέντε πλοία) και διαχειρίζονται το   Ο συνολικός στόλος των 563 εται-
       μεγέθους, ο στόλος του Πειραιά/Αθή-  16,1% του στόλου (835 πλοία). Το  ρειών αριθμεί 5.191 εμπορικά πλοία
       νας χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές   27,7%  των  εταιρειών  (155)  είναι  –μεγαλύτερα των 1.000 gt και πλην
       κατηγορίες:                    μεσαίου μεγέθους (6 έως 15 πλοία)   εκείνων της επιβατηγού ναυτιλίας–
                                      και διαχειρίζονται το 28% του στόλου   αθροιστικής χωρητικότητας  που
                                      (1.440 πλοία). Τέλος, το 15% των εται-  ξεπερνά τα 441 εκατ. dwt.
       Στόλος των εταιρειών           ρειών (86) είναι μεγάλου μεγέθους   Η μέση χωρητικότητα των πλοίων
       μικρού μεγέθους:               (16 πλοία και άνω) και διαχειρίζονται   είναι ίση με 85.004 dwt, ενώ η διά-
       835 πλοία – 16,1%              το 56,2% του στόλου (2.916 πλοία).  μεσος της χωρητικότητας είναι ίση
       του στόλου                     Συνεπώς, παρότι οι μικρομεσαίες   με 71.056 dwt. Το γεγονός ότι η διά-
                                      εταιρείες συνεχίζουν να αποτελούν   μεσος είναι μικρότερη του μέσου
       Στόλος των εταιρειών           τη ραχοκοκαλιά της πλοιοδιαχείρισης   όρου καταδεικνύει ότι η πλειονότητα
       μεσαίου μεγέθους:              από τον Πειραιά/Αθήνα, διαχειρίζο-  των πλοίων έχουν μικρότερη, από τη
       1.440 πλοία – 27,7%            νται αθροιστικά μικρότερο στόλο από   μέση, χωρητικότητα.
       του στόλου                     τις εταιρείες μεγάλου μεγέθους.   Όσον αφορά την ηλικία του στόλου,
                                      Το γεγονός ότι η διαχείριση πλοίων   ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με
       Στόλος των εταιρειών           καθίσταται ένα ολοένα και πιο σύν-  12,1 έτη και η διάμεσος ηλικίας ίση
       μεγάλου μεγέθους:              θετο εγχείρημα στη σκιά των κανο-  με 12 έτη, οπότε και η διαφορά δεν
       2.916 πλοία – 56,2%            νισμών που θεσπίζονται με έντονους   είναι σημαντική.
       του στόλου                     ρυθμούς προκαλεί ανησυχία για την   Βάσει των στοιχείων που παρουσι-
                                      ανταγωνιστικότητα των εταιρειών  άζονται στον Πίνακα 2, ακόμα και
                                      μικρότερου μεγέθους στο μέλλον.  πριν από την εισαγωγή των κύριων
       Επιπλέον, επιλέγουμε τρεις βασικούς   Την ίδια ώρα, η ναυτιλιακή χρημα-  πυλώνων της ανάλυσης στην εξί-
       άξονες ανάλυσης, πάνω στους οποί-  τοδότηση εμφανίζεται ολοένα και  σωση, είναι σαφές πως το προφίλ
       ους θα σκιαγραφηθεί το προφίλ των   πιο περιορισμένη για τις εταιρείες   διαχείρισης των εταιρειών μετα-
       εταιρειών κάθε κατηγορίας: Τύπος   μικρότερου μεγέθους, εν αντιθέσει   βάλλεται σημαντικά ανάλογα με το
       Πλοίου, Ηλικιακή Ομάδα, Χώρα   με εκείνες μεγαλύτερου μεγέθους.   μέγεθός τους.
       Ναυπήγησης. Ακόμη, φιλοξενείται  Συνεπώς, στην επόμενη μέρα της  Οι μικρότερες εταιρείες διαχειρί-
       ειδική ανάλυση για τα πλοία που  παγκόσμιας ναυτιλίας, το μέγεθος  ζονται στόλους πλοίων μικρότερης
       φέρουν την ελληνική σημαία.    μιας εταιρείας αναμένεται να αποτε-  χωρητικότητας σε σύγκριση με το


       112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119