
Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας με CO₂.

Το πλοίο, τύπου Multigas Carrier και χωρητικότητας 22.000 κ.μ., ναυπηγείται στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard και πέρασε από μια απαιτητική διαδικασία διάρκειας δύο εβδομάδων, για την πλήρη επικύρωση των δεξαμενών και των συστημάτων διαχείρισης φορτίου. Τον συντονισμό και την τεχνική επίβλεψη είχε η ομάδα της Capital Gas Ship Management.
Το «ACTIVE» ξεχωρίζει ως το πρώτο πλοίο παγκοσμίως που ενσωματώνει τεχνολογία χαμηλής πίεσης νέας γενιάς (8.0 barg / -55°C) για τη μεταφορά LCO₂. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αυξάνει τη μεταφορική ικανότητα και μειώνει το κόστος λειτουργίας, προσφέροντας σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε έναν κλάδο που βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδια ανάπτυξης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πλοίο αναμένεται να επιτύχει το χαμηλότερο μοναδιαίο κόστος ναύλου στον αναδυόμενο τομέα της ναυτιλίας LCO₂.
Η ολοκλήρωση των δοκιμών έρχεται σε μια περίοδο όπου η βιομηχανία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) αναζητά λύσεις μεγάλης κλίμακας για να περάσει από την πιλοτική φάση στην εμπορική ωρίμανση. «Ανυπομονούμε να δούμε το “ACTIVE” να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά CO₂ σε βιομηχανική κλίμακα και να στηρίζει έργα που θα διαμορφώσουν το επόμενο κεφάλαιο της παγκόσμιας απανθρακοποίησης», σημειώνει η εταιρεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ