Σε μια συζήτηση για το μέλλον της ναυτιλίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο LNG και τα πλοία που το μεταφέρουν, προχώρησαν δύο πρωταγωνιστές όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η κ. Μαρία Αγγελικούση επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση και ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, επικεφαλής του Ομίλου της Capital.
Η συζήτηση με θέμα «Ship Owners: How Can Greek Shipping Continue to Prosper in a Less Certain Geopolitical Landscape?» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του 23ου World LNG Summit & Awards.
Οι προοπτικές του LNG και των LNG carriers
Τo LNG θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20 έως 25 έτη
Η επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση εμφανίστηκε αισιόδοξη για τις προοπτικές του LNG τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Υπογράμμισε ότι βάσει εκτιμήσεων, η ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξάνεται κατά 3% έως 4% τα επόμενα δέκα χρόνια.
Οι εκτιμήσεις για αυξημένη ζήτηση έχουν αποτελέσει και καταλύτη για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας LNG χωρών, και ειδικά του Κατάρ και των ΗΠΑ. Αυξημένη εκτιμάται να είναι και η ζήτηση της Κίνα αλλά και άλλων χωρών της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, η κ. Μαρία Αγγελικούση δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επίδραση που έχει ο πόλεμος στην Αν. Ευρώπη για την αγορά ενέργειας. Η σημαντική μείωση των ροών φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς την Ευρώπη οδήγησε στην αυξημένη ζήτηση για ποσότητες LNG και LNG carriers, με τη ναυτιλία να επιδεικνύει την προσαρμοστικότητά της.
Όσον αφορά τα καύσιμα του μέλλοντος, η επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση υπογράμμισε ότι επικρατεί αβεβαιότητα. Επί του παρόντος, ο Όμιλος εστιάζεται στα πλοία διπλού καυσίμου και στο LNG το οποίο, σύμφωνα με την ίδια, θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20 έως 25 έτη.
Ευάγγελος Μαρινάκης: Γιατί επιλέγουμε το LNG
Ο επικεφαλής του Ομίλου της Capital έδωσε έμφαση στα οφέλη που παρέχει το LNG ως καύσιμο. «Πιστεύουμε στο LNG, σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax. Επίσης εξετάζουμε και την κατηγορία VLCC».
Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο έναντι του συμβατικού καυσίμου της ναυτιλίας.
Γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο κ. Μαρινάκης εστιάστηκε και στη γεωπολιτική αβεβαιότητα που επικρατεί, με φόντο τους πολέμους σε Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Ο επικεφαλής της Capital σχολίασε πως πρόκειται για εξελίξεις που -πέραν του γεγονότος ότι είναι σκληρές- φέρνουν σημαντικές αλλαγές στο εμπόριο και γεννούν ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευμάτων από διαφορετικές οδούς.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό. Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους». Επιπλέον πρόσθεσε: «Αλλά όσον αφορά τη ναυτιλία, όλη αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί καινούργιους εμπορικούς δρόμους και φυσικά χρειάζονται πλοία. Ειδικά όταν πρόκειται για την ενέργεια, τόσο για LNG όσο και για πετρέλαιο, μιλάμε για στρατηγικές τοποθετήσεις, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των χωρών».
Φωτό: World LNG Summit & Awards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πυρκαγιά ξέσπασε νωρίτερα σήμερα σε φορτηγό πλοίο στη θάλασσα του Μαρμαρά, προκαλώντας τον θάνατο δύο μελών του πληρώματος, όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Το…
Μία πρωτοποριακή συνεργασία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Νομικής Σχολής Αθηνών (ΠΜΣ Ναυτικού Δικαίου) και της Διεθνούς Ένωσης…
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ