
Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην αγορά.
H κινεζική ναυπηγική εταιρεία Zhejiang Xinxinzhou Shipbuilding ξεκίνησε αυτόν τον μήνα την κατασκευή ενός έξυπνου ναυπηγείου αξίας $142 εκατ. Το έργο, το οποίο εγκρίθηκε από τις τοπικές αρχές της πόλης Taizhou τον Σεπτέμβριο, αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2027, όπως έχει προγραμματιστεί, και θα αυξήσει την κατασκευαστική ικανότητα κατά 300.000 dwt.
Η Hengli Heavy Industry, η οποία εξαγόρασε το ναυπηγείο Dalian από τον όμιλο STX της Νότιας Κορέας το 2022, ξεκίνησε το «εργοστάσιο του μέλλοντος» στις αρχές του έτους και ολοκλήρωσε δύο drydocks τον περασμένο Ιούνιο.
Η Yangzijiang Shipbuilding, η πέμπτη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στον κόσμο σε όγκο παραγγελιών, άρχισε να προσθέτει μια δεξαμενή 300.000 τόνων το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους. Μια άλλη κινεζική ναυπηγική εταιρεία, η New Times Shipbuilding, έλαβε επίσης έγκριση τον Μάιο για την κατασκευή μιας νέας δεξαμενής 300.000 τόνων.
Τα περισσότερα από τα νέα κινεζικά ναυπηγεία κατασκευάζονται ως «έξυπνα» εργοστάσια. Το ναυπηγείο που ολοκλήρωσε και παρουσίασε η Hudong-Zhonghua Shipbuilding τον Μάιο, μετά από επένδυση $2,5 δισ., διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες όπως IoT, εξοπλισμούς ρομποτικής συγκόλλησης και συστήματα μεγάλων δεδομένων.
Ωστόσο, δεδομένης της ασταθούς φύσης της ναυπηγικής βιομηχανίας, κύκλοι του κλάδου υποστηρίζουν ότι η επέκταση των εγκαταστάσεων από τις κινεζικές εταιρείες είναι πιθανό να οδηγήσει σε υπερπροσφορά. Η Clarksons Research ανέφερε πρόσφατα ότι «η ζήτηση και η προσφορά θα είναι ισορροπημένες έως το 2027», αλλά πρόσθεσε ότι «εάν συνεχιστεί η επέκταση των ναυπηγείων σε μεγάλη κλίμακα, μετά το 2028 ενδέχεται να προκύψει υπερπροσφορά».
Σε απάντηση, οι ναυπηγικοί όμιλοι της Νότιας Κορέας εφαρμόζουν μια διαφορετική στρατηγική από την Κίνα. Αντί να πραγματοποιούν επιθετικές άμεσες επενδύσεις, διαφοροποιούν τον κίνδυνο μέσω κοινοπραξιών με ναυπηγεία του εξωτερικού. Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, στο πλαίσιο της επέκτασής της στην Ινδία, συνεργάστηκε με την Cochin Shipyard Limited, το μεγαλύτερο κρατικό ναυπηγείο της χώρας, ενώ η Samsung Heavy Industries ανέθεσε την κατασκευή τριών δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο σε ναυπηγείο του Βιετνάμ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ