
Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική της Ιαπωνίας, δεκαπέντε έτη μετά το ατύχημα της Φουκουσίμα. Η εξέλιξη αυτή επιτρέπει στην TEPCO, τον διαχειριστή της Φουκουσίμα, να θέσει ξανά σε λειτουργική ετοιμότητα τον μεγαλύτερο πυρηνικό σταθμό παγκοσμίως, συνολικής ισχύος 8,2 GW. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επανεκκίνηση του πρώτου εκ των επτά αντιδραστήρων πιθανότατα στις 20 Ιανουαρίου, με την προοπτική ένταξης μιας μονάδας 1,36 GW στο δίκτυο το επόμενο έτος και μιας δεύτερης περί το 2030.
Η κίνηση αυτή υπηρετεί τον κεντρικό σχεδιασμό της Πρωθυπουργού Sanae Takaichi για τη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας και τον περιορισμό της εξάρτησης από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα (LNG και άνθρακα), τα οποία καλύπτουν το 70% της παραγωγής και επιβαρύνουν το εμπορικό ισοζύγιο με 10,7 τρισ. γεν ($68 δισ.) ετησίως. Δεδομένης της προβλεπόμενης αύξησης της ζήτησης από τα κέντρα δεδομένων AI, το Τόκιο στοχεύει πλέον στον διπλασιασμό του μεριδίου της πυρηνικής ενέργειας στο 20% του ενεργειακού μείγματος έως το 2040.
Ωστόσο, το εγχείρημα προσκρούει σε ισχυρές κοινωνικές αγκυλώσεις. Παρά τη δέσμευση της TEPCO για επενδύσεις 100 δισ. γεν στην τοπική οικονομία, πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν ότι το 60% των κατοίκων θεωρεί τις συνθήκες επανεκκίνησης επικίνδυνες, ενώ το 70% εκφράζει δυσπιστία προς τον φορέα εκμετάλλευσης. Η επενδυτική κοινότητα, αντιθέτως, υποδέχτηκε θετικά την εξέλιξη, με τη μετοχή της TEPCO να καταγράφει άνοδο 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…

Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ