
Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των 10 εκατ. TEUs για το 2025. Ο εκτελεστικός διευθυντής, Gene Seroka, επιβεβαιώνει ότι το έτος θα καταγραφεί ως ένα από τα τρία κορυφαία στην ιστορία του λιμένα, υπογραμμίζοντας την λειτουργική απόδοση που επέτρεψε τη διακίνηση των φορτίων χωρίς φαινόμενα λιμενικής συμφόρησης ή καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων.
Ωστόσο, η ανάλυση των δεδομένων του Νοεμβρίου αποτυπώνει τη μεταβλητότητα της ζήτησης. Είναι άξιο αναφοράς ότι, καταγράφηκε πτώση 11% στις εισαγωγές και 8% στις εξαγωγές σε ετήσια βάση, καθώς οι φορτωτές είχαν προχωρήσει στρατηγικά σε front-loading νωρίτερα το 2024, προεξοφλώντας κινδύνους από τις αμερικανικές εκλογές και τις απεργιακές απειλές στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Οι εξαγωγές παραμένουν το «ασθενές σημείο», με τα αγροτικά προϊόντα και τη σόγια να μην έχουν λάβει ακόμη την αναμενόμενη ώθηση από τις επικυρωμένες εμπορικές συμφωνίες.
Για το 2026, η στρατηγική ανάλυση δεν προβλέπει κατάρρευση των όγκων, αλλά μια ήπια προσαρμογή. Ο κ. Seroka εκτιμά μονοψήφια ποσοστιαία πτώση στις εισαγωγές, καθώς οι retailers καλούνται να διαχειριστούν τα ήδη υψηλά επίπεδα αποθεμάτων. Παρά τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις, η διοίκηση του λιμένα εμμένει στον μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα, συνεχίζοντας τα έργα υποδομής και προσβλέποντας σε σταθεροποίηση του εμπορικού πλαισίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ