
Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS), καθώς επιτρέπει τη σύνδεση χερσαίων σημείων συλλογής εκπομπών με υπεράκτιους γεωλογικούς χώρους μόνιμης αποθήκευσης. Στο πλαίσιο αυτό, το «Carbon Destroyer 1», το πρώτο εξειδικευμένο υπεράκτιο πλοίο μεταφοράς CO₂ που κατασκευάστηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ολοκλήρωσε την εγκατάσταση και της όγδοης, τελικής δεξαμενής αποθήκευσης CO₂.


Το πλοίο προορίζεται να υποστηρίξει το Project Greensand στη Δανία και, μόλις τεθεί σε λειτουργία, εντός του επόμενου έτους, θα αναλάβει τη μεταφορά δεσμευμένου CO₂ από τον τερματικό σταθμό CO₂ στο λιμάνι του Esbjerg. Μέσω θαλάσσιας μεταφοράς, το διοξείδιο του άνθρακα θα οδηγείται σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, δημιουργώντας ουσιαστικά έναν «εικονικό αγωγό» προς τον γεωλογικό σχηματισμό του κοιτάσματος Nini, βαθιά κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας.
Οι δεξαμενές αποθήκευσης κατασκευάστηκαν στο Βέλγιο από την εταιρεία Geldof (Engicon nv) και μεταφέρθηκαν στην Ολλανδία, όπου εγκαταστάθηκαν στο ναυπηγείο Royal Niestern Sander στο λιμάνι του Delfzijl. Κατά τους επόμενους μήνες, οι δεξαμενές θα συνδεθούν με το κατάλληλο σύστημα σωληνώσεων, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής και αποδοτική φόρτωση, μεταφορά και εκφόρτωση του υγροποιημένου CO₂.


Από ναυπηγικής πλευράς, το «Carbon Destroyer 1» έχει μήκος 150 μ. και πλάτος 16 μ. και βασίζεται στον τύπο πλοίου EasyMax. Ο συνολικός όγκος των χώρων φορτίου υπερβαίνει τα 625.000 κυβικά πόδια, ενώ η μεταφορική ικανότητα του πλοίου ανέρχεται σε περίπου 5.000 τόνους υγροποιημένου CO₂ ανά δρομολόγιο. Λόγω αυτών των χαρακτηριστικών, θεωρείται ειδικά προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αλυσίδας CCS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…

Δύο νέες συμφωνίες για τη χρηματοδότηση πλοίων της ανακοίνωσε η Okeanis Eco Tankers Corp. της οικογένειας Αλαφούζου. Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, η εταιρεία…

Σε μια κίνηση με άμεσο αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προχωρά στην επιβολή φόρου στις εξαγωγές άνθρακα από…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ