
Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι όγκοι του σιδηρομεταλλεύματος Jimblebar Fines στα κινεζικά ύδατα έχουν ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2024, δημιουργώντας τοπικές ανισορροπίες.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η απουσία αύξησης στον συνολικό αριθμό των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος που βρίσκονται σε αναμονή εν πλω, υποδηλώνει πως πρόκειται για εξέλιξη που περιορίζεται αποκλειστικά στο συγκεκριμένο προϊόν και όχι για γενικευμένο φαινόμενο της αγοράς.
Η στάση των traders χαρακτηρίζεται από επιφυλακτικότητα, καθώς αποφεύγουν τη συσσώρευση επιπλέον αποθεμάτων υπό τον φόβο των αυξημένων εξόδων αποθήκευσης. Το δεδομένο αυτό αποκτά βαρύνουσα σημασία, καθώς η κινεζική παραγωγή χάλυβα προβλέπεται να παραμείνει υποτονική έως και το πρώτο τρίμηνο του 2026, περιορίζοντας τις δυνατότητες άμεσης απορρόφησης των πλεονασμάτων από τις χαλυβουργίες.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο μιας απότομης διόρθωσης. Οποιαδήποτε χαλάρωση των περιορισμών στα προϊόντα της BHP θα μπορούσε να πυροδοτήσει κύμα ρευστοποίησης αποθεμάτων. Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του εμπορεύματος και σε επακόλουθη μείωση της ζήτησης για εισαγωγές δια θαλάσσης, ασκώντας πτωτικές πιέσεις στα ναύλα των Capesizes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ