
Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής υπερπροσφοράς. Η δυναμική αυτή τροφοδοτείται από τη σύγκλιση δύο παραγόντων. Αφενός τις εξαιρετικές προοπτικές των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για το 2025 και αφετέρου την πλήρη επιχειρησιακή επαναφορά του πυρηνικού στόλου, ο οποίος, μετά την κρίση συντήρησης του 2022 και την ισχυρή ανάκαμψη του 2024, λειτουργεί πλέον σε πλήρεις ρυθμούς.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, η Γαλλία κατέρριψε το ιστορικό ρεκόρ του 2002 (77 TWh), επιτυγχάνοντας καθαρές εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας της τάξεως των 89 TWh το 2024. Η επίδοση αυτή αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα δεδομένης της στασιμότητας που παρουσιάζει η εγχώρια ζήτηση, δημιουργώντας ένα σαφές χάσμα παραγωγής-κατανάλωσης.
Ωστόσο, η τρέχουσα υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα έρχεται σε μια κομβική συγκυρία. Ο πυρηνικός στόλος της χώρας οδεύει προς το «Grand Carénage» ‒το μείζον πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης για την επέκταση του ορίου ζωής των μονάδων που προσεγγίζουν τα 40 έτη λειτουργίας‒, γεγονός που αναμένεται να δοκιμάσει εκ νέου τις ισορροπίες του συστήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ