
Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί για την τόνωση της δραστηριότητας στις αγορές της ινδικής υποηπείρου.
Ειδικότερα, η Ινδία βρίσκεται αντιμέτωπη με δομικές αντιξοότητες, καθώς η συνεχόμενη αδυναμία του εθνικού νομίσματος της ρουπίας και η μειωμένη εγχώρια ζήτηση για χάλυβα κρατούν τη δραστηριότητα των αγοραστών σε χαμηλά επίπεδα, παρά την οριακή βελτίωση στις τοπικές τιμές scrap. Ταυτόχρονα, η ινδική αγορά αδυνατεί να ανταγωνιστεί τις γειτονικές χώρες, με τις ενδείξεις να κινούνται πλέον χαμηλότερα από τα επίπεδα του Μπανγκλαντές. Επιπρόσθετα, η συνεχιζόμενη άφιξη δεξαμενόπλοιων του «σκιώδους» στόλου αναμένεται να ασκήσει περαιτέρω πτωτικές πιέσεις στις τιμές.
Στο Μπανγκλαντές, το κλίμα παραμένει ληθαργικό. Αν και τα περισσότερα διαλυτήρια λειτουργούν σε πλήρη δυναμικότητα, η ζήτηση για χάλυβα συνεχίζει να εξασθενεί, οδηγώντας σε πτώση τις τιμές λαμαρίνας και scrap, με τις πωλήσεις πλοίων να είναι ελάχιστες. Αντίστοιχα, το Πακιστάν παραμένει σε σταθερό μοτίβο αναμονής, χωρίς σημάδια αναζωπύρωσης του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Συνολικά, και στις τρεις αγορές επικρατεί επιφυλακτικότητα και περιορισμένη ρευστότητα. Με τα θεμελιώδη του χάλυβα να αναμένονται αδύναμα για τους επόμενους μήνες, η ευρύτερη αγορά δεν φαίνεται να παρουσιάζει ενδείξεις βραχυπρόθεσμης ανάκαμψης.
G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ