
Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον εικονικό χώρο, στο πεδίο του «Physical AI», απαραίτητο για την κατασκευή ρομπότ ή αυτόνομων οχημάτων. Ενώ τα υφιστάμενα μοντέλα (τύπου ChatGPT) αριστεύουν στη γλωσσική επεξεργασία, παρουσιάζουν αδυναμίες στην κατανόηση των φυσικών νόμων −όπως η βαρύτητα και η τριβή− καθιστώντας τα ανεπαρκή για εφαρμογές στον πραγματικό κόσμο.
Οι τεχνολογικοί κολοσσοί επιχειρούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα μέσω των «Digital Twins». Ωστόσο, οι προσομοιώσεις αδυνατούν να συλλάβουν τις μεταβλητές της πραγματικότητας, όπως οι μικροδονήσεις, οι θερμικές διακυμάνσεις και οι αστάθμητες αστοχίες εξοπλισμού. Σε αυτό το σημείο αναδεικνύεται το συγκριτικό πλεονέκτημα της Νότιας Κορέας. Το καθετοποιημένο χαρτοφυλάκιο προηγμένης μεταποίησης που διαθέτει −από τους ημιαγωγούς Samsung, SK Hynix και την αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai έως τη ναυπηγική βιομηχανία και την HD Hyundai− λειτουργεί ως το ιδανικό «πεδίο ασκήσεων» για την εκπαίδευση των αλγορίθμων σε πραγματικές συνθήκες.
Η πρόσφατη σύσφιξη των σχέσεων του Jensen Huang της Nvidia με την κορεατική επιχειρηματική ελίτ υπερβαίνει την απλή εξασφάλιση εφοδιαστικής αλυσίδας για μνήμες HBM. Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής άντλησης πραγματικών δεδομένων για την αρτιότερη εκπαίδευση της πλατφόρμας Omniverse. Συνδυάζοντας τα δεδομένα από τις γραμμές παραγωγής ρομποτικής και ημιαγωγών, η Nvidia επιδιώκει να προσδώσει στο AI την απαραίτητη «φυσική αντίληψη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ