
Στα ύψη κυμαίνεται η αποθήκευση πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, Suezmax και Aframax, σηματοδοτώντας μια αγορά που διαμορφώνεται όλο και περισσότερο από ανησυχίες για υπερπροσφορά.
Πρόσφατα δεδομένα της Signal Ocean δείχνουν άνοδο της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου μέχρι τα τέλη του 2025, η οποία αναμένεται να αγγίξει το όριο των 150 εκατ. βαρελιών που καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2022. Έως τις 3 Δεκεμβρίου, τα VLCCs αντιπροσώπευαν το 48% της πλωτής αποθήκευσης, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για Suezmaxes και Aframaxes ήταν στο 28% και 24% αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας τη μεγαλύτερη συγκέντρωση αργού πετρελαίου σε πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες, η πρόσφατη αύξηση των όγκων του αργού πετρελαίου που αποθηκεύονται σε πλοία συμπίπτει με την απόφαση των ανεξάρτητων διυλιστηρίων της Κίνας να αποσύρουν τις εισαγωγικές τους ποσοστώσεις. Βάσει της Signal Ocean, το ιρανικό αργό αποθηκεύεται κατά κόρον σε πλοία, ενώ στα ανοικτά της Μαλαισίας συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος.
Πάντως οι τρέχουσες μακροοικονομικές συνθήκες συνεχίζουν να ευνοούν την πρόσφατη αύξηση της πλωτής αποθήκευσης. Με οδηγό το σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ αλλά και τη συνεχιζόμενη αύξηση της υπεράκτιας παραγωγής από τη Βραζιλία και τη Γουιάνα, πρόσφατες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για άνοδο της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς οι προσδοκίες για τη ζήτηση αναθεωρούνται. Τα προθεσμιακά spreads έχουν επίσης μειωθεί κατά διαστήματα, δημιουργώντας περιόδους όπου η βραχυπρόθεσμη αποθήκευση γίνεται πιο βιώσιμη, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των υπεράκτιων όγκων σε συνδυασμό με την ήδη άφθονη προσφορά.
Ο OPEC+ έχει δηλώσει ότι θα ακολουθήσει μια προσεκτική προσέγγιση στη διαχείριση της προσφοράς έως τις αρχές του 2026, αν και οι αναλυτές αναμένουν γενικά ότι η παγκόσμια ισορροπία θα παραμείνει σχετικά χαλαρή. Εάν η υπερπροσφορά συνεχιστεί και η συντήρηση των διυλιστηρίων ενταθεί κατά το πρώτο τρίμηνο, η πλωτή αποθήκευση θα μπορούσε να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα πλοίων και ασκώντας ανοδική πίεση στις ναύλους.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την επικείμενη λειτουργία δύο νέων λιμένων βαθέων υδάτων έως το 2028 ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξοπλισμού του Μαρόκου, Nizar Baraka, με στόχο να επαναλάβει την…

Την τιμητική διάκριση του ισόβιου μέλους του Baltic Exchange σε αναγνώριση της εξαιρετικής του συμβολής τόσο στο Baltic όσο και στον ευρύτερο κλάδο της…

Αναντίρρητα, η Ινδία τη δεδομένη στιγμή φαντάζει ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με δεκάδες επενδύσεις-μαμούθ να εμφανίζονται πολύ συχνά στο προσκήνιο.…

Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ