
Νέα δεδομένα στην εξίσωση προσφοράς και ζήτησης πετρελαίου δημιουργεί η στρατηγική απόφαση του Πεκίνου να απελευθερώσει την πρώτη παρτίδα ποσοστώσεων εισαγωγής για το 2026, συνολικού ύψους 7,5-8 εκατ. τόνων, ποσότητα αισθητά αυξημένη έναντι των 6,04 εκατ. τόνων της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, σηματοδοτεί την επανεμφάνιση των ανεξάρτητων διυλιστηρίων ως ενεργών αγοραστών, όπως τα Hengli και Zhejiang.
Η τονωμένη αυτή ζήτηση, σε συνδυασμό με την παράταση των περικοπών του OPEC+ για το α΄ τρίμηνο του 2026, λειτουργεί ως σταθεροποιητικός παράγοντας έναντι των φόβων για πλεονάζουσα προσφορά το επόμενο έτος.
Για τη ναυλαγορά, η εξίσωση είναι σύνθετη. Βραχυπρόθεσμα, η άμεση ζήτηση των ανεξάρτητων διυλιστηρίων για «ευκαιριακά» φορτία αναμένεται να καλυφθεί πρωτίστως από τις υπεράκτιες υποδομές αποθήκευσης στη Νοτιοανατολική Ασία. Αν και αυτό περιορίζει την άμεση εκτίναξη των ναύλων, η σταδιακή απελευθέρωση των πλοίων θα προσφέρει ανάσα σε έναν στόλο που λειτουργεί ήδη με υψηλή απασχόληση.
Το ουσιαστικότερο όμως στοιχείο για τα τονομίλια εντοπίζεται στη γεωγραφική αναδιάταξη των προμηθευτών της Κίνας. Τα στοιχεία του Νοεμβρίου αποκαλύπτουν μια σαφή στροφή προς μακρινές αγορές, ως αποτέλεσμα των εμπορικών εντάσεων και των κυρώσεων. Ενώ οι ροές από ΗΠΑ και Ρωσία κατέγραψαν πτώση 70% και 34% αντίστοιχα, παρατηρήθηκε εντυπωσιακή άνοδος στις εισαγωγές από τη Βραζιλία (+65%), την Ανγκόλα (+20%) και τον Καναδά, με την Κολομβία να εισέρχεται δυναμικά στον χάρτη.
Αυτή η στροφή ευνοεί κατεξοχήν τα VLCCs. Καθώς ο στόλος είναι υπερήλικος και το orderbook παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η υποτονικότητα στις ανακυκλώσεις λόγω των υψηλών ναύλων, σε συνδυασμό με την αύξηση των αποστάσεων, διαμορφώνει ένα ισχυρό τοπίο για το 2026.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κινητοποίηση για αποκλεισμό στο λιμάνι του Βόλου πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι Θεσσαλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι, στο πλαίσιο της κλιμάκωσης των αγώνων τους. Νωρίς…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…

Στα επίπεδα-ρεκόρ των 670.000 βαρελιών/ημέρα ανήλθαν οι εισαγωγές αμερικανικού πετρελαίου από τη Νότια Κορέα τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι συνολικά οι νοτιοκορεατικές εισαγωγές…

Η διαδικασία για την κατασκευή των αεροσκαφών τύπου Α320 από την Airbus βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με έναν… αστερίσκο. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πρόσφατα ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ