
Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από τις αποστολές προς άλλες αγορές, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε τη Δευτέρα η Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας έδειξαν ότι το εμπορικό πλεόνασμα για τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους έφτασε τα $1,08 τρισ. τον Νοέμβριο, καθώς οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 5,9% σε ετήσια βάση τον ίδιο μήνα, αντιστρέφοντας τη μείωση κατά 1,1% του Οκτωβρίου. H συγκεκριμένη επίδοση αποτελεί ρεκόρ για ένα μόνο έτος και υπερβαίνει το πλεόνασμα των $992 δισ. για όλο το 2024.
Ωστόσο, πίσω από αυτές τις εξελίξεις κρύβεται μια βαθιά γεωγραφική ανακατανομή, καθώς οι εμπορικές ροές προς τις ΗΠΑ κατέρρευσαν κατά 29%, σημειώνοντας τον όγδοο συνεχή μήνα διψήφιας πτώσης. Το κενό αυτό καλύπτεται πλέον συστηματικά από την εκρηκτική άνοδο των αποστολών προς τη Λατινική Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία, την Αφρική και την ΕΕ, σύμφωνα με το AP News.
Στο γεωπολιτικό πεδίο, η πρόσφατη «εκεχειρία» Τραμπ-Σι Τζινπίνγκ στη Νότια Κορέα, η οποία περιλαμβάνει μείωση αμερικανικών δασμών και άρση των κινεζικών ελέγχων στις σπάνιες γαίες, δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί στην οικονομία. Η εγχώρια μεταποιητική δραστηριότητα παραμένει σε κάμψη, ενώ οι εισαγωγές (+1,9%) πιέζονται από τη συνεχιζόμενη κρίση στον τομέα των ακινήτων.
Παρά την αβεβαιότητα για τη διάρκεια της εμπορικής ειρήνης, η Morgan Stanley διατηρεί μια ανοδική βλέψη για τη μακροπρόθεσμη ισχύ της κινεζικής οικονομίας. Ο οίκος προβλέπει ότι το μερίδιο της Κίνας στις παγκόσμιες εξαγωγές θα ανέλθει στο 16,5% έως το 2030 (από 15% σήμερα). Κινητήριος μοχλός δεν θα είναι πλέον τα φθηνά προϊόντα, αλλά η κυριαρχία στην προηγμένη μεταποίηση (advanced manufacturing), στα ηλεκτρικά οχήματα, στις μπαταρίες και στη ρομποτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…

Η Ινδία έχει θέσει ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας να εγκαθιδρυθεί ως μια υπολογίσιμη «δύναμη» στον κλάδο του ναυπηγικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τοπικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ