
Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή τροφοδοτείται από την εξαιρετική απόδοση των κοιτασμάτων «pre-salt» και τις νέες αυξήσεις της παραγωγής των FPSO, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Bacalhau της Equinor.
Με το Búzios να αγγίζει ήδη το 1 εκατ. b/d και το ERE (Energy Research Office) να προβλέπει εκτόξευση της παραγωγής στα 5,3 εκατ. b/d έως το 2030, η χώρα παγιώνει τη θέση της ως ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα offshore hubs διεθνώς.
Στο ευρύτερο περιφερειακό πλαίσιο, η Αργεντινή ακολουθεί με το Vaca Muerta, επεκτείνοντας τη δυναμικότητα μεταφοράς (takeaway capacity) και θέτοντας τις βάσεις για εκτόξευση των εξαγωγών τα επόμενα έτη.
Για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, η ενεργειακή αυτή έκρηξη στον Νότιο Ατλαντικό συνεπάγεται άμεση αύξηση των φορτίων μεγάλων αποστάσεων (long-haul). Τα δεδομένα προμηνύουν ενισχυμένη ζήτηση VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes, αλλά και νέες ευκαιρίες για τα shuttle tankers που εξυπηρετούν τα FPSO. Παράλληλα, διαμορφώνεται ένα νέο πλέγμα τριγωνικών διαδρομών (triangulation) μεταξύ Βραζιλίας, Αργεντινής, Κόλπου του Μεξικού, Ασίας και Ευρώπης. Ως εκ τούτου, η περιοχή εισέρχεται σε έναν πολυετή κύκλο επέκτασης και η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να επωφεληθεί άμεσα από την αύξηση της υπεράκτιας παραγωγής και τις νέες πύλες εξαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ