
Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας.
Ειδικότερα, για το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025, οι όγκοι αγροτικών προϊόντων από αμερικανικούς λιμένες με προορισμό την Κίνα κατέρρευσαν κατά 76% σε ετήσια βάση, φτάνοντας μόλις τους 7,1 εκατ. τόνους.
Η αγορά ουσιαστικά «πάγωσε» μετά τον Απρίλιο του 2025, στον απόηχο των δασμών της «Liberation Day» και των αντιποίνων μέσω των λιμενικών τελών, που οδήγησαν σε αποκλεισμό του τονάζ. Ωστόσο, η συνάντηση Ντόναλντ Τραμπ – Σι Τζινπίνγκ, στα τέλη Οκτωβρίου, και η επακόλουθη άρση των περιοριστικών μέτρων σηματοδότησαν μια εύθραυστη επανεκκίνηση. Η αμερικανική πλευρά, διά στόματος του Υπουργού Οικονομικών Scott Bessent, ανακοίνωσε τη δέσμευση της Κίνας για αγορά 12 εκατ. τόνων σόγιας έως τις αρχές του 2026. Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν μια πρώτη αντίδραση, με τις φορτώσεις Νοεμβρίου να αγγίζουν το 1 εκατ. τόνους, συμπίπτοντας με την εποχική κορύφωση της ζήτησης.
Παρά τα θετικά σημάδια, ωστόσο, εντοπίζεται ένα σημαντικό κενό. Σύμφωνα με το GrainStats, οι επιβεβαιωμένες αγορές φτάνουν μόλις τους 2,25 εκατ. τόνους, καλύπτοντας λιγότερο από το ένα πέμπτο του στόχου. Αυτό αφήνει μια εκκρεμότητα της τάξεως των 9,75 εκατ. τόνων, που πρέπει να καλυφθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες. Για τη ναυλαγορά, αυτό συνεπάγεται είτε μια άκριτη επιτάχυνση των ναυλώσεων, που θα τονώσει τα Panamaxes και τα Kamsarmaxes, είτε την παραδοχή ότι ο φιλόδοξος στόχος των 12 εκατ. τόνων είναι πρακτικά ανέφικτο να επιτευχθεί εντός του χρονοδιαγράμματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ