
Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με το Bloomberg. Στον πυρήνα του σχεδίου βρίσκεται η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) ως «γέφυρας» που θα ενώσει τη ναυπηγική τεχνογνωσία της Σεούλ με την τεχνολογική ισχύ των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την πρόσφατη δέσμευση επενδύσεων ύψους $150 δισ., στο πλαίσιο της ευρύτερης εμπορικής συμφωνίας με τον Ντόναλντ Τραμπ, με στόχο την αναβίωση του αμερικανικού ναυπηγικού κλάδου.
Όπως επισημαίνει η Aerin Jungmin Lee, επικεφαλής στρατηγικής AI της HD Hyundai, η συνεργασία με αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες (Google, Palantir, Anduril) δεν αφορά μόνο την έρευνα, αλλά και την εγκαθίδρυση «έξυπνων ναυπηγείων». Το AI προκρίνεται ως η ρεαλιστική λύση στη χρόνια έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, ένα δομικό πρόβλημα που απειλεί την ανταγωνιστικότητα. Ήδη, εργαλεία αυτόματης μετάφρασης διευκολύνουν την επικοινωνία 12.000 εργαζομένων από 17 χώρες, ενώ αναμένεται η εισαγωγή του «Shipbuilding AI Master Agent», με στόχο τη διατήρηση της τεχνογνωσίας μετά τη συνταξιοδότηση έμπειρων μηχανικών.
Σε γεωπολιτικό επίπεδο, η πρωτοβουλία λειτουργεί ως ανάχωμα στην κινεζική κυριαρχία. Η ενσωμάτωση πλατφορμών νέας γενιάς στις αμερικανικές εγκαταστάσεις επιτρέπει στη Νότια Κορέα να θωρακιστεί έναντι των δασμολογικών αβεβαιοτήτων, προσφέροντας στις ΗΠΑ μια βιώσιμη εναλλακτική πρόταση έναντι του Πεκίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ