
Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με το Bloomberg. Στον πυρήνα του σχεδίου βρίσκεται η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) ως «γέφυρας» που θα ενώσει τη ναυπηγική τεχνογνωσία της Σεούλ με την τεχνολογική ισχύ των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την πρόσφατη δέσμευση επενδύσεων ύψους $150 δισ., στο πλαίσιο της ευρύτερης εμπορικής συμφωνίας με τον Ντόναλντ Τραμπ, με στόχο την αναβίωση του αμερικανικού ναυπηγικού κλάδου.
Όπως επισημαίνει η Aerin Jungmin Lee, επικεφαλής στρατηγικής AI της HD Hyundai, η συνεργασία με αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες (Google, Palantir, Anduril) δεν αφορά μόνο την έρευνα, αλλά και την εγκαθίδρυση «έξυπνων ναυπηγείων». Το AI προκρίνεται ως η ρεαλιστική λύση στη χρόνια έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, ένα δομικό πρόβλημα που απειλεί την ανταγωνιστικότητα. Ήδη, εργαλεία αυτόματης μετάφρασης διευκολύνουν την επικοινωνία 12.000 εργαζομένων από 17 χώρες, ενώ αναμένεται η εισαγωγή του «Shipbuilding AI Master Agent», με στόχο τη διατήρηση της τεχνογνωσίας μετά τη συνταξιοδότηση έμπειρων μηχανικών.
Σε γεωπολιτικό επίπεδο, η πρωτοβουλία λειτουργεί ως ανάχωμα στην κινεζική κυριαρχία. Η ενσωμάτωση πλατφορμών νέας γενιάς στις αμερικανικές εγκαταστάσεις επιτρέπει στη Νότια Κορέα να θωρακιστεί έναντι των δασμολογικών αβεβαιοτήτων, προσφέροντας στις ΗΠΑ μια βιώσιμη εναλλακτική πρόταση έναντι του Πεκίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ