
Η επικείμενη διήμερη επίσκεψη του Βλαντιμίρ Πούτιν στο Νέο Δελχί πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη καμπή για τις ρωσο-ινδικές σχέσεις. Ενώ η Ινδία παραμένει ο κορυφαίος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου διά θαλάσσης, οι εισαγωγές οδεύουν προς χαμηλό τριετίας τον τρέχοντα μήνα, υπό το βάρος των αυστηροποιημένων αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν πλέον ευθέως τους ενεργειακούς κολοσσούς Rosneft και Lukoil, σύμφωνα με το Reuters.
Ωστόσο, η Μόσχα εμφανίζεται καθησυχαστική ως προς τις προοπτικές των εμπορικών ροών. Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη σύνοδο κορυφής με τον Πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, εκτίμησε πως η όποια μείωση στον όγκο του εμπορίου πετρελαίου ενδέχεται να διαρκέσει μόνο για μια «σύντομη περίοδο» και να είναι «ασήμαντη». Όπως τόνισε, η Μόσχα σχεδιάζει την αύξηση των αποστολών αξιοποιώντας «εξελιγμένη τεχνολογία» για την εξουδετέρωση των επιπτώσεων των δυτικών κυρώσεων.
Δραστηριότητα ινδικών διυλιστηρίων
Ωστόσο, η ινδική αγορά διύλισης εμφανίζει εικόνα «δύο ταχυτήτων». Η κρατική Indian Oil Corp. έχει υποβάλει παραγγελίες για την αγορά ρωσικού πετρελαίου από οντότητες που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, ενώ η Bharat Petroleum Corp. βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων για την αγορά ρωσικού πετρελαίου.
Είναι άξιο αναφοράς ότι η Nayara Energy, η οποία ανήκει εν μέρει στη Rosneft, λειτουργεί πλέον αποκλειστικά με ρωσικό αργό, μετά την αποχώρηση των υπόλοιπων προμηθευτών.
Στον αντίποδα, άλλα ινδικά διυλιστήρια, όπως τα Mangalore Refinery, Petrochemicals Ltd, Hindustan Petroleum Corp. και HPCL-Mittal Energy Ltd, έχουν σταματήσει να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο.
Στην ατζέντα των συνομιλιών Πούτιν-Μόντι αναμένεται να κυριαρχήσει η ρωσική επιδίωξη για διατήρηση των υψηλών επιπέδων αγορών και η στήριξη της εγχώριας κατανάλωσης μέσω του Nayara, διασφαλίζοντας έτσι μια κρίσιμη πηγή εσόδων για το Κρεμλίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα την 1η Δεκεμβρίου για την Ocean Network Express (ΟΝΕ), καθώς η εταιρεία τακτικών γραμμών ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη του…

Την πρώτη έκθεσή τους για τους κορυφαίους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων δημοσίευσαν πρόσφατα οι DNV και Menon Economics. Η έκθεση Leading Container Ports (LCP) έλαβε υπόψη…

Τη δεδομένη στιγμή, η αγορά των VLCCs κινείται σε τροχιά ισχυρής ανόδου, με τους spot ναύλους να παγιώνονται σταθερά άνω των $100.000 ημερησίως. Ωστόσο,…

Η τεχνολογία των ιστίων τύπου Rotor Sail βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ιστορικής συμφωνίας μεταξύ της Norsepower και της Idemitsu Tanker Co., Ltd. Οι δύο…

Νέα πειρατική επίθεση, αυτή τη φορά στα ανοικτά της Ισημερινής Γουινέας αναφέρθηκε πριν από λίγο σε ένα LPG carrier. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μάλιστα, τουλάχιστον…

Η νέα γενιά κινητήρων υψηλής πίεσης για καύσιμο LNG γίνεται πραγματικότητα, καθώς η ελβετική WinGD παρουσίασε τον X-DF-HP, τον πρώτο της dual-fuel κινητήρα LNG…

Η τεχνολογία των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά, καθώς η Alfa Laval Korea υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τη Hanwha…

Δίχως φρένο αναπτύσσεται ο στόλος του Ομίλου Grimaldi. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 28 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στη Σαγκάη η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ