
Μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους στην παγκόσμια ναυπηγική σκακιέρα επιχειρεί η ιαπωνική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την Imabari. Η δέσμευση για επενδύσεις ύψους $2,3 δισ. σε νέες εγκαταστάσεις, καθώς και η σύμπραξη με τη Sumitomo Heavy Industries για την αναβίωση του ναυπηγείου της Yokosuka, επιβεβαιώνουν τη στρατηγική βούληση του Τόκιο. Κρίσιμος παράγοντας για την υλοποίηση αυτών των σχεδίων είναι η προσδοκώμενη άντληση κεφαλαίων από το μελλοντικό κρατικό ταμείο των $6,6 δισ., κίνηση που υποδηλώνει την ενεργή εμπλοκή της κυβέρνησης στη θωράκιση του κλάδου.
Ωστόσο, τα δεδομένα της Howe Robinson αποκαλύπτουν το δυσθεώρητο χάσμα που χωρίζει την Ιαπωνία από τον κινεζικό ανταγωνισμό. Η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα 25 εκατ. CGT σε ναυπηγική δυναμικότητα, με πρόβλεψη για 29 εκατ. CGT έως το 2030, έναντι μόλις 5,5 εκατ. CGT της Ιαπωνίας σήμερα. Ακόμα πιο μεγάλο είναι το χάσμα στο orderbook, όπου η Κίνα διατηρεί 90 εκατ. CGT έναντι 10 εκατ. CGT της Ιαπωνίας. Η εν λόγω «απόσταση» οφείλεται κυρίως στον τομέα των bulk carriers. Είναι άξιο αναφοράς ότι, ενώ το 62% του υφιστάμενου στόλου έχει χτιστεί στην Ιαπωνία, το μερίδιό της στο τρέχον orderbook έχει συρρικνωθεί στο 33%.
Το στρατηγικό παράδοξο για την Ιαπωνία είναι διπλό. Υπενθυμίζεται ότι καλείται να διαχειριστεί τις υψηλές εγχώριες τιμές και την έλλειψη εργατικού δυναμικού, ανταγωνιζόμενη όχι μόνο τις αμιγώς κινεζικές γιάρδες, αλλά και τα χαμηλότερου κόστους projects σινο-ιαπωνικής συνεργασίας σε Jiangsu και Dalian, καθώς και τις offshore μονάδες σε Φιλιππίνες και Ανατολικό Τιμόρ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…

Ένα ιστορικό ορόσημο για τις εγχώριες ενεργειακές υποδομές και την ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου καταγράφηκε μέσω της διαδικασίας δημοπρασιών του ΔΕΣΦΑ. Για πρώτη φορά…

Η ναυτική ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ…

Στροφή προς τα containerships έκανε μια ακόμα ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία. Ειδικότερα, η Alpha Bulkers, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση και των υιών της…

Η επικείμενη διήμερη επίσκεψη του Βλαντιμίρ Πούτιν στο Νέο Δελχί πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη καμπή για τις ρωσο-ινδικές σχέσεις. Ενώ η Ινδία παραμένει ο…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα την 1η Δεκεμβρίου για την Ocean Network Express (ΟΝΕ), καθώς η εταιρεία τακτικών γραμμών ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη του…

Την πρώτη έκθεσή τους για τους κορυφαίους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων δημοσίευσαν πρόσφατα οι DNV και Menon Economics. Η έκθεση Leading Container Ports (LCP) έλαβε υπόψη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ