
Έντονη δραστηριότητα καταγράφουν τις τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο μέτωπο των παραγγελιών bulk carriers διαφόρων τύπων.
Ηχηρά ονόματα, όπως η Eastmed, η Ocean Bulk, η Efnav και η Seanergy, επενδύουν στα Kamsarmaxes, ενώ η Capital Shipping και η Seanergy στρέφουν το βλέμμα τους στα Capesizes. Ακόμη, τα Ultramaxes έχουν μπει στο στόχαστρο των Atlantic Bulk Carriers και JME. Οι συγκεκριμένες επενδυτικές κινήσεις, όπως καταγράφονται από την Intermodal, καταδεικνύουν ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, το οποίο όμως έρχεται σε αντίθεση με τη γενικότερη εικόνα του 2025.
Ειδικότερα, οι παραγγελίες για bulk carriers κινούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με μόνο 288 πλοία να έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής φέτος, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2016 και σημαντικά χαμηλότερο από τα επίπεδα που καταγράφηκαν τα τελευταία χρόνια: το 2022 τοποθετήθηκαν 549 παραγγελίες, το 2023 709 και το 2024 771 παραγγελίες. Λαμβάνοντας υπόψη την ηγετική θέση των Ελλήνων πλοιοκτητών στο ναυτιλιακό επιχειρείν, το μειωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον τους φέτος συντελεί στη συνολική «ξηρασία». Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει μόλις 26 bulk carriers το 2025, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 9% του συνόλου, ενώ δεκαοκτώ από αυτά παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Αναφορικά με τις χώρες ναυπήγησης, πέραν τριών παραγγελιών στα ιαπωνικά ναυπηγεία (δύο στην Oshima και ένα στην Imabari), οι Έλληνες κατά κύριο λόγο έχουν στραφεί στην Κίνα, με τη Hengli Shipbuilding να αντιπροσωπεύει το 70% της δραστηριότητας. Η εξέχουσα θέση της Hengli δεν αποτελεί έκπληξη, σημειώνει η Intermodal. Οι ανταγωνιστικές τιμές, η δυνατότητα παράδοσης των πλοίων νωρίτερα σε σχέση με άλλες μονάδες και η επιθετική εμπορική στρατηγική την έχουν καταστήσει ένα από τα λίγα ναυπηγεία που εξακολουθούν να προσφέρουν έναν συνδυασμό οικονομικής αποδοτικότητας και ευελιξίας στο χρονοδιάγραμμα, στοιχεία ελκυστικά σε ένα περιβάλλον υψηλού κόστους.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την ακτινογραφία του orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών, αποτελείται από 16 Kamsarmaxes, 7 Ultramaxes και 3 Capesizes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…

Καθώς οι διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας εντατικοποιούνται, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος μιας τέτοιας εξέλιξης στη ναυτιλία. Υπό αυτό…

Την επίσημη έναρξη του έργου «Future-Ready Shipping in Africa» ανακοίνωσαν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από…

Άνοδο κατέγραψαν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους των μεγαλύτερων liner εταιρειών το γ΄ τρίμηνο, καθώς ο διά θαλάσσης όγκος εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε επίπεδα-ρεκόρ στην προσπάθεια…

Οι Χούθι θα απελευθερώσουν τους εννέα Φιλιππινέζους ναυτικούς ενός φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε τον Ιούλιο στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Υεμενίτες αντάρτες, ανακοίνωσε σήμερα…

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν απείλησε σήμερα να κόψει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη θάλασσα σε απάντηση στις επιθέσεις με drones σε δεξαμενόπλοια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ