
Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών στη Μαύρη Θάλασσα καταγράφουν ανοδικές τάσεις, στον απόηχο της επίθεσης ουκρανικών ναυτικών drones σε δύο δεξαμενόπλοια που κατευθύνονταν σε ρωσικό λιμένα. Μάλιστα, στις 2 Δεκεμβρίου, ένα ακόμα δεξαμενόπλοιο με σημαία Ρωσίας ανέφερε πως δέχτηκε επίθεση στα ανοικτά των τουρκικών ακτών. Ωστόσο, δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές οι πληροφορίες για τον υπεύθυνο της επίθεσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου (war risk premiums) για διά θαλάσσης προσεγγίσεις σε ουκρανικά λιμάνια αυξήθηκαν στο 0,5% της αξίας του πλοίου, έναντι 0,4% προ εβδομάδος. Μάλιστα, για τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, τα ποσοστά διαμορφώνονται πλέον μεταξύ 0,65-0,8%, έναντι περίπου 0,6% την προηγούμενη εβδομάδα.
Τα δύο πληγέντα δεξαμενόπλοια, τα οποία υπόκεινται σε δυτικές κυρώσεις, δέχτηκαν επίθεση ενώ έπλεαν κενά φορτίου προς το Νοβοροσίσκ, έναν σημαντικό τερματικό σταθμό πετρελαίου. Τα περιστατικά αυτά υποδεικνύουν μια «εκστρατεία» της Ουκρανίας για τον περιορισμό των ρωσικών εσόδων.
Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με διάφορες πηγές, από τον Δεκέμβριο του 2024 έχουν σημειωθεί τουλάχιστον οκτώ εκρήξεις σε διαφορετικά δεξαμενόπλοια που προσέγγισαν ρωσικά λιμάνια, με την Ουκρανία να θεωρείται ύποπτη για τη διεξαγωγή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…

Καθώς οι διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας εντατικοποιούνται, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος μιας τέτοιας εξέλιξης στη ναυτιλία. Υπό αυτό…

Την επίσημη έναρξη του έργου «Future-Ready Shipping in Africa» ανακοίνωσαν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από…

Άνοδο κατέγραψαν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους των μεγαλύτερων liner εταιρειών το γ΄ τρίμηνο, καθώς ο διά θαλάσσης όγκος εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε επίπεδα-ρεκόρ στην προσπάθεια…

Έντονη δραστηριότητα καταγράφουν τις τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο μέτωπο των παραγγελιών bulk carriers διαφόρων τύπων. Ηχηρά ονόματα, όπως η Eastmed, η Ocean…

Οι Χούθι θα απελευθερώσουν τους εννέα Φιλιππινέζους ναυτικούς ενός φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε τον Ιούλιο στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Υεμενίτες αντάρτες, ανακοίνωσε σήμερα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ