
Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν τον κατεξοχήν εξαγωγέα καλαμποκιού, έως και σήμερα για το 2025, σύμφωνα με την AXSMarine. Από την έναρξη του έτους, οι εξαγωγές καλαμποκιού από τις ΗΠΑ ξεπερνούν σε όγκο τους 61 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας άνοδο κατά 45% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, στις ΗΠΑ επιμερίζεται το 43% της συνολικής εξαγωγικής δραστηριότητας καλαμποκιού για το 2025.
Εν τω μεταξύ, η Βραζιλία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα καλαμποκιού για τη φετινή χρονιά. Η λατινοαμερικανική χώρα έχει εξαγάγει περίπου 32 εκατ. μετρικούς τόνους από την έναρξη του 2025, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 22,6%. Αν και ο όγκος που εξήγαγε η Βραζιλία είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακός, δεν ξεπερνά αυτόν τις αντίστοιχης περιόδου του 2024, σημειώνοντας πτώση 16,5%.
Επίσης αξιόλογος είναι και ο όγκος που έχει εξαγάγει η Αργεντινή. Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα, ο εν λόγω όγκος διαμορφώνεται στους 29,2 εκατ. μετρικούς τόνους καλαμποκιού. Σε σχέση με πέρυσι, οι εξαγωγές καλαμποκιού έχουν αυξηθεί κατά 5,7%, και, ως απότοκο, η λατινοαμερικανική χώρα καλύπτει σχεδόν το ένα πέμπτο της συγκεκριμένης αγοράς για φέτος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο οι τρεις παραπάνω χώρες κατέχουν το 86,3% των εξαγωγών καλαμποκιού διά θαλάσσης για το 2025. Επισημαίνεται όμως ότι οι θαλάσσιες εξαγωγές καλαμποκιού φέτος έχουν καταγράψει ευρύτερα πτώση κατά 2,1%. Συγκεκριμένα, χώρες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το εμπόριο, όπως η Ουκρανία και η Ρουμανία, έχουν σημειώσει κάθοδο στις εξαγωγές τους σε ετήσια βάση, κατά 54,6% και 47,1% αντιστοίχως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Καμπανάκι κινδύνου σήμανε για την αυστραλιανή κυβέρνηση πρόσφατη απόφαση της Νότιας Κορέας να κλείσει όλα τα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια άνθρακα έως το 2040. Έτσι, η…

Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο…

Η τεχνολογία των Πλωτών Πυρηνικών Μονάδων Παραγωγής Ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPP) εισέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο της Μεσογείου για καθαρή, σταθερή…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Tο Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου και η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για την εκκίνηση των…

Η νέα έκθεση του Food and Agriculture Organization (FAO) για τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα αποτυπώνει μια εικόνα συγκρατημένης αισιοδοξίας, αλλά και σοβαρών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ