
Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για κυριαρχία στην εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, τον Οκτώβριο, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας ανέκαμψαν έντονα, με περίπου 40,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 15,6% σε ετήσια βάση. Αν και οι αποστολές είχαν μειωθεί ελαφρώς τον Σεπτέμβριο, η πρόσφατη ανάκαμψη υποδηλώνει την επάνοδο των εξαγωγών.
Σε ό,τι αφορά την Αυστραλία, ενώ οι όγκοι αυξάνονται βραχυπρόθεσμα, οι εκτιμήσεις εξακολουθούν να δείχνουν μια μέτρια πορεία ανάπτυξης για τους όγκους εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της τα επόμενα χρόνια, της τάξεως του 1,4%. Η Αυστραλία παραμένει ο κυρίαρχος, χαμηλού κόστους προμηθευτής της Κίνας, αλλά η ανταγωνιστική της θέση αμφισβητείται όλο και περισσότερο, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε επίπεδο συγκέντρωσης της προσφοράς.
Το Simandou διαθέτει παραγωγική ικανότητα 130 εκατ. τόνων, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί εντός 30 μηνών. Σύμφωνα με τη Rio Tinto, τα τέσσερα blocks του Simandou αναμένεται να παραγάγουν 22-24 εκατ. τόνους το 2025 και έως 60 εκατ. τόνους το 2027. Αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη για 20-22 επιπλέον Newcastlemaxes/Capesizes ήδη από το επόμενο έτος, σύμφωνα με την Howe Robinson. Η συμμετοχή της Κίνας στο έργο είναι έντονη. Κρατικές επιχειρήσεις, όπως οι Baowu, Chinalco και China Railway Construction Corp., διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη χρηματοδότηση του ορυχείου.
Η μακροοικονομική κατάσταση της Κίνας παραμένει ο σημαντικότερος κίνδυνος για την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, ακόμα και με την προσθήκη επιπλέον προσφοράς. Ο τομέας των ακινήτων, που ιστορικά αποτελεί τον μεγαλύτερο μοχλό της ζήτησης, συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των κατασκευαστών και της υποτονικής πώλησης γης, περιορίζοντας την ανάκαμψη της κατανάλωσης χαλυβουργικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, οι χαλυβουργίες λειτουργούν με μικρά ή αρνητικά περιθώρια κέρδους, ενώ οι δημογραφικές πιέσεις και η μειωμένη ζήτηση των νοικοκυριών οδηγούν σε σταθεροποίηση των πωλήσεων αυτοκινήτων, συσκευών και μηχανημάτων, επηρεάζοντας αρνητικά την κατανάλωση χαλυβουργικών προϊόντων και περιορίζοντας το δυναμικό ανάπτυξης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος.
Πηγή: Allied
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Καμπανάκι κινδύνου σήμανε για την αυστραλιανή κυβέρνηση πρόσφατη απόφαση της Νότιας Κορέας να κλείσει όλα τα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια άνθρακα έως το 2040. Έτσι, η…

Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο…

Η τεχνολογία των Πλωτών Πυρηνικών Μονάδων Παραγωγής Ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPP) εισέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο της Μεσογείου για καθαρή, σταθερή…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Tο Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου και η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για την εκκίνηση των…

Η νέα έκθεση του Food and Agriculture Organization (FAO) για τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα αποτυπώνει μια εικόνα συγκρατημένης αισιοδοξίας, αλλά και σοβαρών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ