
Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αυξάνει την πίεση γύρω από τη Ρωσία και όσους συνεργάζονται με αυτήν, παρά τις διαπραγματεύσεις για το ειρηνευτικό σχέδιο που βρίσκονται σε εξέλιξη το ίδιο διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Ζελένσκι υπέγραψε διάταγμα με το οποίο τίθεται σε ισχύ η απόφαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και Άμυνας της χώρας για επιβολή κυρώσεων σε 56 εμπορικά
πλοία που, την περίοδο 2022-2025, πραγματοποίησαν παράνομες προσεγγίσεις σε ουκρανικούς λιμένες –υπό ρωσική κατοχή– και εξήγαγαν ουκρανικά αγροτικά προϊόντα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Κίεβο, τα εν λόγω πλοία φέρεται να φόρτωσαν σιτηρά, ηλιόσπορο και άλλα προϊόντα διατροφής από τους «κλειστούς» λιμένες της Σεβαστούπολης και της Θεοδοσίας, τους οποίους η Ρωσία ελέγχει από το 2014. Σημαντική παράμετρο συνιστά το γεγονός πως δεκαεπτά εξ αυτών έφεραν σημαίες τρίτων χωρών, γεγονός που αναμένεται να ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας της Ουκρανίας με τα αντίστοιχα νηολόγια για πιθανή λήψη μέτρων.
«Όσοι πραγματοποίησαν τις εν λόγω μεταφορές από την Ουκρανία αποκόμισαν οικονομικά οφέλη και κατέβαλαν φόρους στον ρωσικό κρατικό προϋπολογισμό, επιτρέποντας στη Ρωσία να χρηματοδοτήσει τον πολεμικό της μηχανισμό», αναφέρει μεταξύ άλλων η επίσημη ανακοίνωση της Ουκρανίας.
Η ουκρανική πλευρά διαμηνύει ακόμη πως θα συνεχίσει να ενισχύει την πίεση στον ναυτιλιακό κλάδο, σε στενό συντονισμό με τους διεθνείς εταίρους, με στόχο την αποδυνάμωση της ρωσικής οικονομικής δραστηριότητας που συνδέεται με την εξαγωγή ουκρανικών προϊόντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική. Σύμφωνα…

Την καθοδική της πορεία συνεχίζει για μια ακόμα εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν πτώση για τρίτη συνεχή εβδομάδα.…

Ήπιες, προς το παρόν, μεταβολές καταγράφουν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει προσεχώς, μεταβάλλοντας τα δεδομένα για τα bulk carriers.…

Πρόσφατα, η Angelakos S.A. παρέλαβε από τα κινεζικά ναυπηγεία της Nantong Cosco KHI Ship Engineering στη Κίνα, ένα νεότευκτο Kamsarmax. Το εν λόγω bulk…

Την έμπρακτη στήριξη τους στην Ελληνική Αστυνομία έδειξαν οι κ. Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος. Ειδικότερα σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας οι κύριοι Αγγελόπουλοι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ