
Ήπιες, προς το παρόν, μεταβολές καταγράφουν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει προσεχώς, μεταβάλλοντας τα δεδομένα για τα bulk carriers.
Τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, οι εν λόγω ροές αυξήθηκαν κατά περίπου 9,5%, σε 31,6 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις της SSY δείχνουν ότι, μέχρι το 2026, η χώρα θα μπορούσε να εισάγει έως και 50 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, καθιστώντας την Ινδία ενδεχομένως καθαρή εισαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος (οι εισαγωγές μεγαλύτερες από τις εξαγωγές). Αυτή η ραγδαία αύξηση δεν οφείλεται απλώς στην αυξημένη ζήτηση, αλλά αντανακλά μια βαθύτερη στρατηγική μετάβαση.
Στο επίκεντρο αυτής της αύξησης βρίσκεται η JSW Steel, η οποία κατέχει ένα υπερβολικά μεγάλο μερίδιο των εισαγωγών της Ινδίας. Ο λόγος είναι απλός: καθώς η JSW επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα σε ηλεκτρικούς κλιβάνους τόξου (EAF) και συνεχίζει να προμηθεύει πελάτες στις δυτικές αγορές, χρειάζεται σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας για να μειώσει τις εκπομπές. Η εταιρεία προσθέτει 1,5-2 εκατ. τόνους στο εργοστάσιό της στο Vijayanagar και επιπλέον 5 εκατ. τόνους στο Dolvi, σύμφωνα με τη Moody’s. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του εγχώριου σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας είναι χαμηλής ποιότητας και η αναβάθμισή του είναι δαπανηρή, γεγονός που ωθεί την JSW να προμηθεύεται όλο και περισσότερα φορτία υψηλής ποιότητας από το εξωτερικό.
H SSY στην ανάλυσή της επισημαίνει ότι αυτή η αλλαγή στο προφίλ των εισαγωγών της Ινδίας έχει ως αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός φορτίων της Vale να κατευθύνονται εκεί έναντι της Κίνας. Μάλιστα, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, το 92% της αύξησης των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας (+6,0 εκατ. τόνοι) προήλθε από αποστολές της Vale από τη Βραζιλία και το Ομάν.
Οι λιμενικές υποδομές της Ινδίας υποστηρίζουν περαιτέρω αυτή την τάση. Η JSW μπορεί να παραλάβει τα φορτία της Vale στα λιμάνια βαθέων υδάτων Jaigarh και Krishnapatnam, όπου τα Capesizes μπορούν να αγκυροβολήσουν άνετα και να βελτιστοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακας. Αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική της στην Κίνα, η Vale φαίνεται να εμπορεύεται διπλά φορτία από το Tubarão και το PDM και στα δύο λιμάνια, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς ανά τόνο και επιτρέποντας στην JSW να εξασφαλίσει την ακριβή ποιότητα μεταλλεύματος που χρειάζεται σε ανταγωνιστικές τιμές.
Αναφορικά με τις επιπτώσεις στη ναυλαγορά, δύο είναι τα σενάρια. Στην περίπτωση που τα φορτία της Vale από τη Βραζιλία είναι συμπληρωματικά, δηλαδή συμπληρώνουν και δεν αντικαθιστούν τις υπάρχουσες αποστολές από το Ομάν, το εμπόριο θα δημιουργήσει ισχυρά θετικά τονομίλια και θα ωφελήσει σημαντικά τα bulk carriers, εξηγεί η SSY. Εάν ωστόσο απλώς αντικαταστήσουν τα φορτία pellet, η άνοδος των τονομιλίων θα είναι περιορισμένη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική. Σύμφωνα…

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αυξάνει την πίεση γύρω από τη Ρωσία και όσους συνεργάζονται με αυτήν, παρά τις διαπραγματεύσεις για το ειρηνευτικό…

Την καθοδική της πορεία συνεχίζει για μια ακόμα εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν πτώση για τρίτη συνεχή εβδομάδα.…

Την έμπρακτη στήριξη τους στην Ελληνική Αστυνομία έδειξαν οι κ. Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος. Ειδικότερα σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας οι κύριοι Αγγελόπουλοι…

Η Venture Global και η Tokyo Gas υπέγραψαν πρόσφατα εικοσαετή συμφωνίας πώλησης και αγοράς LNG. Υπό τους όρους της συμφωνίας, η Tokyo Gas θα…

Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ