
Ήπιες, προς το παρόν, μεταβολές καταγράφουν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει προσεχώς, μεταβάλλοντας τα δεδομένα για τα bulk carriers.
Τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, οι εν λόγω ροές αυξήθηκαν κατά περίπου 9,5%, σε 31,6 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις της SSY δείχνουν ότι, μέχρι το 2026, η χώρα θα μπορούσε να εισάγει έως και 50 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, καθιστώντας την Ινδία ενδεχομένως καθαρή εισαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος (οι εισαγωγές μεγαλύτερες από τις εξαγωγές). Αυτή η ραγδαία αύξηση δεν οφείλεται απλώς στην αυξημένη ζήτηση, αλλά αντανακλά μια βαθύτερη στρατηγική μετάβαση.
Στο επίκεντρο αυτής της αύξησης βρίσκεται η JSW Steel, η οποία κατέχει ένα υπερβολικά μεγάλο μερίδιο των εισαγωγών της Ινδίας. Ο λόγος είναι απλός: καθώς η JSW επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα σε ηλεκτρικούς κλιβάνους τόξου (EAF) και συνεχίζει να προμηθεύει πελάτες στις δυτικές αγορές, χρειάζεται σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας για να μειώσει τις εκπομπές. Η εταιρεία προσθέτει 1,5-2 εκατ. τόνους στο εργοστάσιό της στο Vijayanagar και επιπλέον 5 εκατ. τόνους στο Dolvi, σύμφωνα με τη Moody’s. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του εγχώριου σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας είναι χαμηλής ποιότητας και η αναβάθμισή του είναι δαπανηρή, γεγονός που ωθεί την JSW να προμηθεύεται όλο και περισσότερα φορτία υψηλής ποιότητας από το εξωτερικό.
H SSY στην ανάλυσή της επισημαίνει ότι αυτή η αλλαγή στο προφίλ των εισαγωγών της Ινδίας έχει ως αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός φορτίων της Vale να κατευθύνονται εκεί έναντι της Κίνας. Μάλιστα, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, το 92% της αύξησης των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας (+6,0 εκατ. τόνοι) προήλθε από αποστολές της Vale από τη Βραζιλία και το Ομάν.
Οι λιμενικές υποδομές της Ινδίας υποστηρίζουν περαιτέρω αυτή την τάση. Η JSW μπορεί να παραλάβει τα φορτία της Vale στα λιμάνια βαθέων υδάτων Jaigarh και Krishnapatnam, όπου τα Capesizes μπορούν να αγκυροβολήσουν άνετα και να βελτιστοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακας. Αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική της στην Κίνα, η Vale φαίνεται να εμπορεύεται διπλά φορτία από το Tubarão και το PDM και στα δύο λιμάνια, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς ανά τόνο και επιτρέποντας στην JSW να εξασφαλίσει την ακριβή ποιότητα μεταλλεύματος που χρειάζεται σε ανταγωνιστικές τιμές.
Αναφορικά με τις επιπτώσεις στη ναυλαγορά, δύο είναι τα σενάρια. Στην περίπτωση που τα φορτία της Vale από τη Βραζιλία είναι συμπληρωματικά, δηλαδή συμπληρώνουν και δεν αντικαθιστούν τις υπάρχουσες αποστολές από το Ομάν, το εμπόριο θα δημιουργήσει ισχυρά θετικά τονομίλια και θα ωφελήσει σημαντικά τα bulk carriers, εξηγεί η SSY. Εάν ωστόσο απλώς αντικαταστήσουν τα φορτία pellet, η άνοδος των τονομιλίων θα είναι περιορισμένη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ