
Η νέα ice-class σειρά πλοίων CF 5000 ICE της Damen Shipyards Group ενισχύει δυναμικά την επόμενη γενιά περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών πλοίων. Αυτό το πετυχαίνει συνδυάζοντας τεχνολογίες υψηλής απόδοσης, βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και ενεργειακά αποδοτικά συστήματα, που μειώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε στη Europort 2025 στο Ρότερνταμ και αποτελεί το πρώτο πλοίο μιας νέας κλιμακούμενης σειράς ice-class φορτηγών.
Στόχος ήταν η αξιοποίηση της εμπειρίας των επόμενων γενεών CF για τη δημιουργία ενός πλοίου που πλέει με την ίδια άνεση σε ανοιχτή θάλασσα και σε πάγο, χωρίς συμβιβασμούς στην αποδοτικότητα ή στη χωρητικότητα φορτίου. Το CF 5000 ICE βασίζεται σε εμπειρία από δεκάδες παραδόσεις των προηγούμενων CF 3850 και συμβατικών CF 5000. Οι νέες βελτιστοποιήσεις περιλαμβάνουν ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος κύτους και αυξημένο βύθισμα, επιλογές που, έστω και μικρές, οδηγούν σε αισθητά μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα. Αυτές οι προσαρμογές θα περάσουν και στα επόμενα συμβατικά CF 5000.
Το νέο πλοίο συμμορφώνεται με τους Swedish/Finnish Ice Class κανόνες και μπορεί να υπαχθεί στις τελευταίες απαιτήσεις της φινλανδικής σημαίας. Ο εσωτερικός σχεδιασμός προβλέπει υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις για το πλήρωμα, όπως σάουνα και γυμναστήριο. Ακόμα περιλαμβάνεται το ειδικό σύστημα προστασίας που αντέχει απρόσκοπτη λειτουργία σε θερμοκρασίες έως -30°C.
Ένα από τα πιο προηγμένα στοιχεία του CF 5000 ICE είναι το υβριδικό PTO/PTI σύστημα, που αναλαμβάνει την παραγωγή της πρόσθετης ισχύος που απαιτεί η πλεύση σε πάγο. Έτσι, το πλοίο μπορεί να λειτουργεί με έναν μικρότερο και ιδιαίτερα αποδοτικό κύριο κινητήρα στις κανονικές συνθήκες, ενώ ενεργοποιεί επιπλέον ισχύ μόνο όταν χρειάζεται, μειώνοντας κατανάλωση και εκπομπές. Η υβριδική αρχιτεκτονική συνδυάζεται με επιλογές για εγκατάσταση μπαταριών και σύνδεση στη στεριά. Η χρήση μπαταριών σε συνδυασμό με το PTO/PTI επιτρέπει εξομάλυνση αιχμών ισχύος και πλήρως ηλεκτρική πρόωση για μικρές αποστάσεις. Ο συνδυασμός αυτός είναι ιδανικός για λιμάνια ή ευαίσθητες περιοχές. Το πλοίο μπορεί επίσης να λειτουργεί με χαμηλών εκπομπών βιοντίζελ και διαθέτει έτοιμη υποδομή για εγκατάσταση ventofoil, ενισχύοντας την αιολική υποβοήθηση και μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση.
Το CF 5000 ICE θα διαθέτει το Triton, τη βραβευμένη IoT πλατφόρμα της Damen, η οποία συλλέγει δεδομένα από κρίσιμους αισθητήρες σε όλο το πλοίο και παρέχει ανάλυση απόδοσης, προγνωστική συντήρηση και υποστήριξη στη βελτιστοποίηση λειτουργιών. Το Triton διευκολύνει επίσης τις διαδικασίες συντήρησης,
προσφέροντας ακριβείς οδηγίες που διατηρούν τα συστήματα στο μέγιστο επίπεδο λειτουργικής ακεραιότητας.
Η κατασκευή του πρώτου CF 5000 ICE θα ξεκινήσει σύντομα, με παράδοση στα μέσα του 2027, εγκαίρως για τον επόμενο χειμώνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ