
Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να διατηρήσει τις εξαγωγές πετρελαίου της.
Με τη σειρά τους, οι προσπάθειες των δυτικών χωρών να περιορίσουν τα έσοδα της Ρωσίας ενδέχεται να ενισχύσουν ακούσια την έλλειψη προσφοράς, που οδηγεί την αύξηση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων, σημειώνει η Veson Nautical σε πρόσφατη ανάλυσή της. Και αυτό διότι τα πλοία που μετακινούνται στον «σκιώδη» στόλο ουσιαστικά εξέρχονται από τη νόμιμη αγορά, μειώνοντας το διαθέσιμο τονάζ. Ο ρυθμός με τον οποίο τα πλοία μεταβαίνουν σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τις κυρώσεις έχει, σε πολλές περιπτώσεις, υπερβεί τον ρυθμό παράδοσης των νεότευκτων πλοίων στον στόλο. Κατά συνέπεια, δημιουργείται έλλειμμα προσφοράς, που συνεχίζει να υποστηρίζει τους υψηλούς ναύλους.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι δυτικές κυβερνήσεις επιχειρούν να σφίξουν περαιτέρω τον κλοιό στη Ρωσία, η τάση αυτή φαίνεται ότι δεν θα κοπάσει, σημειώνει η Veson Nautical. Δεν είναι τυχαίο ότι η διαρθρωτική στενότητα της προσφοράς έχει αποδειχθεί πιο επίμονη από ό,τι αρχικά ανέμεναν κύκλοι της αγοράς, συμβάλλοντας στη διατήρηση της ισχύος των ναύλων.
Δεδομένα της VesselsValue «αποκαλύπτουν» μια άνευ προηγουμένου άνοδο του «σκιώδους» στόλου: περίπου 713 δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις λειτουργούν πλέον εκτός των συμβατικών ναυτιλιακών πλαισίων. Τα MR κυριαρχούν με 217 πλοία ή περίπου το 30% του συνολικού τονάζ. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η επικράτηση πλοίων με μη γνωστές δομές ιδιοκτησίας. Σε αυτή την κατηγορία εμπίπτουν 132 πλοία, μαζί με 109 πλοία που δεν έχουν εκπέμψει σήματα AIS για πάνω από οκτώ εβδομάδες, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη θαλάσσια ασφάλεια.
Το περιορισμένο τονάζ οδηγεί προς τα πάνω, πέραν των ναύλων, και τις αξίες των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ένα VLCC 20 ετών κοστολογείται στα $40,25 εκατ. έναντι $33,14 εκατ. από τις αρχές του έτους. Την ίδια στιγμή, οι ναύλοι των VLCCs για συμβόλαια χρονοναύλωσης ετήσιας διάρκειας αυξήθηκαν κατά περίπου 30% την ίδια περίοδο, από $41.250/ημέρα σε $53.666/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Η έγκριση επενδυτικού προγράμματος $150 δισ. από την ADNOC για την περίοδο 2026-2030 επιβεβαιώνει τη σταθερή ενίσχυση του ενεργειακού αποτυπώματος των ΗΑΕ σε πετρέλαιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ