
Κύμα ανανέωσης του στόλου των δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να σηματοδοτήσει το υψηλό orderbook, το οποίο, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, κινείται στο 14,1%.
Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάρτιο του 2023 ήταν μόλις στο 2,8%, απόρροια των χαμηλών παραγγελιών το 2022. Από το 2023, έχουν παραγγελθεί 325 crude tankers συνολικής χωρητικότητας 68,7 εκατ. τόνων dwt, ενώ το orderbook αριθμεί 309 πλοία, χωρητικότητας 65,8 εκατ. dwt.
Οι παραδόσεις προβλέπεται πως θα κορυφωθούν στα 28,2 εκατ. dwt το 2027 και πως το 98% της χωρητικότητας dwt του orderbook θα παραδοθεί πριν από το τέλος του 2028. Τα δεξαμενόπλοια Suezmax και VLCC κυριαρχούν στο orderbook με 135 και 128 πλοία αντίστοιχα, σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO. «Το μέγεθος του orderbook μπορεί να φαίνεται υπερβολικά μεγάλο σε σύγκριση με την αναμενόμενη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου στο μέλλον. Στην πρόσφατη έκθεσή του World Energy Outlook, o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτίμησε ότι η μέση ετήσια αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου μεταξύ 2024 και 2035 θα είναι το πολύ 0,7% ετησίως», επισημαίνει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen.
Επομένως, είναι κρίσιμο το μεγαλύτερο μέρος των πλοίων που περιλαμβάνονται στο orderbook να αντικαταστήσoυν τα παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά πλοία αντί να προστεθούν στον υφιστάμενο στόλο. Η υπόθεση αυτή χαρακτηρίζεται ρεαλιστική αν αναλογιστεί κανείς ότι το 18,2% των πλοίων του στόλου είναι σήμερα 20 ετών ή μεγαλύτερα.
«Παρά το σχετικά μεγάλο orderbook και την πιθανή ασθενή αύξηση της ζήτησης, φαίνεται πιθανό ότι η αγορά μπορεί να επιτύχει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, εάν τα παλαιότερα πλοία ανακυκλωθούν. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι περισσότερο από το 40% του δυναμικού ανακύκλωσης προέρχεται από πλοία που υπόκεινται σε κυρώσεις. Οι κυρώσεις περιορίζουν επίσης την πώληση αυτών των πλοίων, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει περαιτέρω την ανακύκλωσή τους και/ή να οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές ανακύκλωσης σε σύγκριση με τα πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις», καταλήγει ο Rasmussen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…

Τουρκία και Νότια Κορέα υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας κατά τη σημερινή επίσκεψη στην ‘Αγκυρα του Νοτιοκορεάτη προέδρου Λι Τζάε Μιούνγκ και…

Οι εξαγωγές κινεζικών σπάνιων γαιών υποχώρησαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, όπως αναφέρει το Reuters, σημειώνοντας πτώση 5,2% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο.…

του Καπτ. Γιώργου Γεωργούλη Στις 26 Μαρτίου 2024 η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έγινε μάρτυρας ενός από τα πιο αδιανόητα ναυτικά ατυχήματα στη σύγχρονη ιστορία…

Η Diana Shipping Inc. ανακοίνωσε ότι με επιστολή της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Genco Shipping & Trading Limited υπέβαλε πρόταση για την εξαγορά όλων…

Δεν έχει τέλος η ένταση που έχει ξεσπάσει μεταξύ Λονδίνου και Μόσχας το τελευταίο καιρό. Σύμφωνα με το Βρετανικό Υπουργείο ‘Αμυνας, μετά το ρωσικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ