
Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο κ. Γιώργος Προκοπίου, στο πλαίσιο της βράβευσής του από το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 20 Νοεμβρίου.
Στις εναρκτήριες δηλώσεις του ο Έλληνας πλοιοκτήτης ανέφερε πως αγαπά τη θάλασσα, καθώς αποτελεί την «λεωφόρο» που συνδέει πολιτισμούς.
«Η θάλασσα μας ενώνει, δεν μας χωρίζει. Η ναυτιλία είναι το μέσο με το οποίο εφαρμόζεται η παγκοσμιοποίηση».
»Η παγκοσμιοποίηση είναι όταν αγοράζεις αγαθά με μόνο κριτήριο την ποιότητα και την τιμή. Η αποδοτικότητα της ναυτιλίας καθιστά την απόσταση αδιάφορη».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην πρώτη φορά που επισκέφθηκε την Κίνα το 1989, όταν και εντυπωσιάστηκε από την αποφασιστικότητα και το κίνητρο των ανθρώπων. Έπειτα από 10 χρόνια, όπως αποκάλυψε, βρέθηκε εκ νέου στην Κίνα προκειμένου να ναυλώσει μερικά από τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοιά του. Ωστόσο, οι ναυλωτές αποκρίθηκαν πως πλέον, χρειάζονται νέα μοντέρνα πλοία.
Ως εκ τούτου, «τηλεφώνησα από το Χονγκ Κονγκ στα ναυπηγεία της Hyundai και παρήγγειλα τα πρώτα μου δύο πλοία στην Κορέα». Στη συνέχεια, δήλωσε πως μίλησε με τα ναυπηγεία New Times και του απάντησαν πως δεν κατασκευάζουν Suezmax και VLCC, πλοία δηλαδή που ήθελε να παραγγείλει. «Θα ξεκινήσουμε μαζί. Θα φέρω και τους ανθρώπους μου από την Ιαπωνία και την Κορέα και ξεκινάμε».
Πλέον, 25 χρόνια μετά, ο κ. Προκοπίου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του, έχει τοποθετήσει συνολικά 160 παραγγελίες στις γιάρδες της Κίνας, με μόλις 85 εξ’ αυτών να έχουν παραδοθεί. «Τα υπόλοιπα έρχονται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπροσθέτως, τόνισε ότι παρά το γεγονός πως η Κίνα αποτελεί την πλέον προηγμένη χώρα σε ό,τι αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρησιμοποιεί όλες τις υπόλοιπες μορφές.
«Όλες οι μορφές ενέργειας χρειάζονται και μπορούν να συμβαδίζουν ταυτόχρονα. Από τον άνθρακα και το αργό πετρέλαιο, μέχρι την ατομική και υδροηλεκτρική ενέργεια. Αυτό σημαίνει ενεργειακή προσθήκη και αυτό ακριβώς κάνει η Κίνα (energy addition)», κατέληξε.
Τέλος, υπό των πλαίσιο των γεωπολιτικών ζυμώσεων και των εμπορικών εντάσεων που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο της κοινωνικοοικονομικής σφαίρας, υπογράμμισε χαρακτηριστικά «η συνεργασία αποτελεί τη μόνη δίοδο προόδου. Μόνο έτσι οι λαοί θα ζήσουν καλύτερα. Και οι μεγάλες δυνάμεις του κόσμου πρέπει να το αντιληφθούν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…

Η HD Hyundai κατέγραψε μια «χρυσή» σελίδα στη μακραίωνη ιστορία της, καθώς αποτελεί πλέον τον πρώτο ναυπηγικό όμιλο παγκοσμίως που συμπληρώνει 5.000 παραδόσεις νεότευκτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ