
Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο κ. Γιώργος Προκοπίου, στο πλαίσιο της βράβευσής του από το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 20 Νοεμβρίου.
Στις εναρκτήριες δηλώσεις του ο Έλληνας πλοιοκτήτης ανέφερε πως αγαπά τη θάλασσα, καθώς αποτελεί την «λεωφόρο» που συνδέει πολιτισμούς.
«Η θάλασσα μας ενώνει, δεν μας χωρίζει. Η ναυτιλία είναι το μέσο με το οποίο εφαρμόζεται η παγκοσμιοποίηση».
»Η παγκοσμιοποίηση είναι όταν αγοράζεις αγαθά με μόνο κριτήριο την ποιότητα και την τιμή. Η αποδοτικότητα της ναυτιλίας καθιστά την απόσταση αδιάφορη».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην πρώτη φορά που επισκέφθηκε την Κίνα το 1989, όταν και εντυπωσιάστηκε από την αποφασιστικότητα και το κίνητρο των ανθρώπων. Έπειτα από 10 χρόνια, όπως αποκάλυψε, βρέθηκε εκ νέου στην Κίνα προκειμένου να ναυλώσει μερικά από τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοιά του. Ωστόσο, οι ναυλωτές αποκρίθηκαν πως πλέον, χρειάζονται νέα μοντέρνα πλοία.
Ως εκ τούτου, «τηλεφώνησα από το Χονγκ Κονγκ στα ναυπηγεία της Hyundai και παρήγγειλα τα πρώτα μου δύο πλοία στην Κορέα». Στη συνέχεια, δήλωσε πως μίλησε με τα ναυπηγεία New Times και του απάντησαν πως δεν κατασκευάζουν Suezmax και VLCC, πλοία δηλαδή που ήθελε να παραγγείλει. «Θα ξεκινήσουμε μαζί. Θα φέρω και τους ανθρώπους μου από την Ιαπωνία και την Κορέα και ξεκινάμε».
Πλέον, 25 χρόνια μετά, ο κ. Προκοπίου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του, έχει τοποθετήσει συνολικά 160 παραγγελίες στις γιάρδες της Κίνας, με μόλις 85 εξ’ αυτών να έχουν παραδοθεί. «Τα υπόλοιπα έρχονται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπροσθέτως, τόνισε ότι παρά το γεγονός πως η Κίνα αποτελεί την πλέον προηγμένη χώρα σε ό,τι αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρησιμοποιεί όλες τις υπόλοιπες μορφές.
«Όλες οι μορφές ενέργειας χρειάζονται και μπορούν να συμβαδίζουν ταυτόχρονα. Από τον άνθρακα και το αργό πετρέλαιο, μέχρι την ατομική και υδροηλεκτρική ενέργεια. Αυτό σημαίνει ενεργειακή προσθήκη και αυτό ακριβώς κάνει η Κίνα (energy addition)», κατέληξε.
Τέλος, υπό των πλαίσιο των γεωπολιτικών ζυμώσεων και των εμπορικών εντάσεων που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο της κοινωνικοοικονομικής σφαίρας, υπογράμμισε χαρακτηριστικά «η συνεργασία αποτελεί τη μόνη δίοδο προόδου. Μόνο έτσι οι λαοί θα ζήσουν καλύτερα. Και οι μεγάλες δυνάμεις του κόσμου πρέπει να το αντιληφθούν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…

Την επικείμενη λειτουργία δύο νέων λιμένων βαθέων υδάτων έως το 2028 ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξοπλισμού του Μαρόκου, Nizar Baraka, με στόχο να επαναλάβει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ