
Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα για την κίνηση στη θαλάσσια οδό απαιτεί εγγυήσεις, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η Xeneta.
«Οι λεπτομέρειες είναι ασαφείς και η ασφάλεια των πληρωμάτων, των πλοίων και των φορτίων δεν μπορεί να βασιστεί στις διαβεβαιώσεις των Χούθι. Οι μεταφορείς χρειάζονται πολύ περισσότερες εγγυήσεις από αυτές και, ίσως το πιο σημαντικό, το ίδιο ισχύει και για τις ασφαλιστικές εταιρείες», τονίζει ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην Xeneta.
O ίδιος επισημαίνει ότι κάθε liner εταιρεία αξιολογεί με διαφορετικά κριτήρια τον κίνδυνο και ήδη ορισμένα containerships, όπως το «CMA CGM Benjamin Franklin», επανήλθαν στη Διώρυγα του Σουέζ, αν και γενικά η κίνηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει κάμψη το 2025.
Σε επίπεδο ναυλαγοράς, είναι δεδομένο ότι οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, λόγω της απειλής επιθέσεων των Χούθι στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, απορροφούν επί του παρόντος περίπου 2 εκατ. TEUs από την παγκόσμια μεταφορική ικανότητα και αυξάνουν τις απαιτήσεις για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Xeneta, μια μεγάλης κλίμακας επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα θα μείωνε το μεταφορικό έργο που απαιτείται από τον στόλο και θα μπορούσε να προκαλέσει πτώση των ναύλων, εκτός αν οι liner εταιρείες προβούν σε μέτρα, όπως οι ανακυκλώσεις, η μείωση της ταχύτητας και η ευρεία εφαρμογή των blank sailings.
Ο κ. Sand τονίζει: «Οι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ –τρεις εμπορικές διαδρομές που συνήθως διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα– έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 50% από την αρχή του έτους. Μια μεγάλης κλίμακας επιστροφή των containerships στην Ερυθρά Θάλασσα θα “πλημμύριζε” την αγορά με χωρητικότητα και θα προκαλούσε περαιτέρω πτώση των ναύλων σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο σε εκείνες τις διαδρομές που επηρεάζονται άμεσα από τις εκτροπές».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ