
Θετικά είναι τα σημάδια για τη ναυλαγορά των Capesizes, με δεδομένη την αύξηση της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία, Βραζιλία και Δυτική Αφρική.
Στην Αυστραλία, η BHP θα επενδύσει 1,4 δισ. δολάρια Αυστραλίας στο λιμάνι Hedland προκειμένου να διατηρήσει την εξαγωγική του ικανότητα στους 305 εκατ. τόνους ετησίως. Την ίδια ώρα, η Vale κατέγραψε παραγωγή 94,4 εκατ. τόνων σιδηρομεταλλεύματος το γ΄ τρίμηνο, το δεύτερο ισχυρότερο τρίμηνο από το 2018. Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες ισχυροποίησαν τις εξαγωγές από το Ponta da Madeira και το Tubarao, εδραιώνοντας τη θέση της Βραζιλίας στο εμπόριο Ατλαντικού-Ασίας.
Στη Δυτική Αφρική, η Γουινέα προετοιμάζεται για την πρώτη εξαγωγή iron ore από το φιλόδοξο Simandou project. Το πολυαναμενόμενο έργο θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει τα εμπορικά πρότυπα, τοποθετώντας τη Δυτική Αφρική στον χάρτη προμηθευτών μακρινών αποστάσεων για την Κίνα.
Ο αντίκτυπος των παραπάνω εξελίξεων είναι ξεκάθαρος για τη ναυλαγορά. Η αύξηση της προσφοράς iron ore έχει συμβάλει στην αύξηση των τονο-ημερών κατά 25-30% από τις αρχές του 2025. Αυτή η αύξηση αντανακλά την ενίσχυση της δραστηριότητας στις μακρινές αποστάσεις και τη μεγαλύτερη απορρόφηση τονάζ, υποστηρίζοντας την απόδοση της ναυλαγοράς των Capesizes και τη διαρκή ανάκαμψη του BCI. Η συνεχιζόμενη επέκταση αυτών των εξαγωγικών ροών, ιδίως από έργα όπως το Simandou, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση σε τονομίλια και να εξισορροπήσει σταδιακά τη δυναμική του εμπορίου μεταξύ Ατλαντικού και Ειρηνικού.
Παρά τα θετικά νέα από την πλευρά της προσφοράς iron ore, οι εξασθενημένες μακροοικονομικές προοπτικές της Κίνας δύνανται να αποτελέσουν αντίβαρο στη ναυλαγορά. Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, λόγω της στασιμότητας στον τομέα των ακινήτων και της συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους στις χαλυβουργίες, δύο παράγοντες που περιορίζουν τη ζήτηση για ανανέωση αποθεμάτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, οι κινεζικές εισαγωγές iron ore σε μηνιαίο επίπεδο κινούνται ανοδικά συγκριτικά με το 2024. Ωστόσο, αυτή η αύξηση των εισαγωγών λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο χαμηλής εγχώριας ζήτησης χάλυβα και εποχιακής επιβράδυνσης της παραγωγής. Η αύξηση των αποθεμάτων στα λιμάνια, σε συνδυασμό με την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων οικονομικής τόνωσης από το Πεκίνο, έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές spot να βρίσκονται υπό πίεση. Καθώς η χειμερινή συντήρηση μειώνει την παραγωγή χάλυβα, η συνεχιζόμενη εισροή φορτίων ενέχει τον κίνδυνο να διευρυνθεί η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και κατανάλωσης, ενισχύοντας την πτωτική τάση στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Μπανγκλαντές έκανε ένα σημαντικό βήμα προς των λιμενικών υποδομών του με την υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Laldia…

Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην…

Το Πεκίνο αναμένει η συνεργασία με τις ΗΠΑ να εντατικοποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο ένα δίκαιο περιβάλλον ανταγωνισμού στη ναυτιλία και στη…

Η Λιμενική Αρχή Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ παρουσίασε το μεγαλύτερο Κεφαλαιακό Σχέδιο στην ιστορία της, ύψους $45 δισ. Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια…

Πέντε ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια με διασυνοριακό χαρακτήρα αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και της ΝΑ Ευρώπης. Τα σχέδια για την ανάδειξη της…

Η Κίνα διαφαίνεται πως καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. Πιο αναλυτικά, ο ρυθμός…

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές, από ΒΒΒ- με θετικές προοπτικές, αναφέροντας τη σταθερή…

Η πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence αποκαλύπτει σημαντική απόκλιση στους διακινούμενους όγκους φορτίων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής (NAWC) το 2025. Είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ