
Η διεθνής αγορά ανακυκλώσεων πλοίων παραμένει υποτονική, με το Μπανγκλαντές να διατηρεί το ανταγωνιστικό προβάδισμά του έναντι των λοιπών αγορών της Νότιας Ασίας. Παρά τη μειωμένη δραστηριότητα, τα προσφερόμενα επίπεδα τιμών διάλυσης στην Chattogram παραμένουν υψηλότερα, επιβεβαιώνοντας τον κυρίαρχο ρόλο της χώρας.
Στην Ινδία, παρατηρείται περιορισμένη ανάκαμψη, που ενισχύει συγκρατημένα την ψυχολογία της αγοράς, με τη χαμηλή εγχώρια ζήτηση χάλυβα και την πτώση των τιμών ελασμάτων να περιορίζουν τη δυναμική του κλάδου. Ωστόσο, η Alang διατηρεί τη θέση της ως εκ των πλέον δημοφιλών προορισμών χάρη κυρίως στη συμμόρφωση με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ (HKC).
Στο Πακιστάν, η αγορά βρίσκεται σε τέλμα. Οι εισαγωγές χάλυβα σε χαμηλές τιμές από το Ιράν και την Κίνα συνεχίζουν να «διαβρώνουν» την ανταγωνιστικότητα, ενώ η πρόοδος προς την πλήρη συμμόρφωση με το HKC είναι αναιμική. Τα διαλυτήρια Gadani συνεχίζουν να λειτουργούν με προσωρινές εγκρίσεις DASR και, παρά τις συνεχιζόμενες αναβαθμίσεις των υποδομών, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει την πλήρη έγκριση του HKC.
Τέλος, η Τουρκία εξακολουθεί να εμφανίζει χαμηλή κινητικότητα, καθώς η μείωση πλοίων προς ανακύκλωση περιορίζει τις ευκαιρίες για τη γείτονα χώρα. Αντίθετα, ο εγχώριος τομέας χάλυβα παρουσίασε βελτίωση, με κινητήριο μοχλό την αυξημένη ζήτηση.
Το Μπανγκλαντές, επομένως, παραμένει ο κορυφαίος κόμβος ανακύκλωσης της υποηπείρου, παρά την επιβράδυνση της δραστηριότητας τις τελευταίες εβδομάδες. Το επίμονο χάσμα μεταξύ των προσδοκιών των πλοιοκτητών και της τοπικής προσφοράς συνεχίζει να περιορίζει την κινητικότητα των πλοίων στην περιοχή, αν και η αγορά διατηρεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η έναρξη των πρώτων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από το Simandou, ένα από τα μεγαλύτερα ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα παγκοσμίως, σηματοδοτεί καθοριστική καμπή για τις ροές ξηρού φορτίου.…

Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές γνωρίζει σε παγκόσμια κλίμακα αύξηση της ζήτησης υψηλότερη από αυτή από ορυκτά καύσιμα, παρά την αλλαγή της πολιτικής των…

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως 10 δισ. δολάρια επιπλέον στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, επιβεβαιώνοντας…

Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης…

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας «Νέοι και Εργασία 2025», που εξετάζει τη στάση της Generation Z (νέων έως 29 ετών) απέναντι στην εργασία, στην…

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των ναυλαγορών το 2026 έδωσε ο κ. Θανάσης Μαρτίνος, Managing Director της Eastern Mediterranean Maritime Ltd. μιλώντας στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ