
Στον πρόσφατο οικονομικό της απολογισμό, η d’Amico International Shipping αποτυπώνει αναλυτικά τους παράγοντες που επιδρούν στη ναυλαγορά των product tankers. Ανάμεσά τους συγκαταλέγεται η προσφορά πετρελαίου, η παραγωγή των διυλιστηρίων, η ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου, οι τιμές των πετρελαϊκών προϊόντων σε βάθος χρόνου και αρκετοί άλλοι.
Αναφορικά με τους παράγοντες που επιδρούν στη ζήτηση για product tankers, βάσει δεδομένων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατέγραψε άνοδο της τάξεως των 750.000 βαρελιών ανά ημέρα κατά το γ΄ τρίμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Η εν λόγω άνοδος ακολούθησε ένα νωχελικό για τη ζήτηση πετρελαίου β΄ τρίμηνο, κυρίως λόγω των δασμών. Οι εκτιμήσεις του IEA για τη ζήτηση πετρελαίου, τόσο για το υπόλοιπο του 2025 όσο και για το 2026, διαμορφώνονται στα 700.000 βαρέλια/ημέρα.
Παράλληλα, η παραγωγή των διυλιστηρίων θα χαράξει ανοδική πορεία κατά 600.000 βαρέλια/ημέρα για τις υπόλοιπες μέρες του 2025, και επιπλέον 460.000 βαρέλια εντός του 2026, αγγίζοντας περίπου τα 84 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Επιπροσθέτως, ο IEA εκτιμά ότι, έως το 2030, η παραγωγή των διυλιστηρίων θα ενισχυθεί κατά 4,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα, κατόπιν προσθήκης νέων εγκαταστάσεων διύλισης, κυρίως σε περιοχές της Ασίας. Η τοποθεσία τους συνιστά σημαντικό παράγοντα, δεδομένου ότι βρίσκονται ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, επιμηκύνοντας τα ταξίδια των product tankers. Μάλιστα, η Clarksons διαβλέπει ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου παραγώγων πετρελαίου κατά το 2026, της τάξεως του 1,3%, έπειτα από πτώση 3,4% εντός του 2025.
Βαίνοντας στην πλευρά της προσφοράς των product tankers, διαπιστώνει κανείς, μέσα από τα δεδομένα της d’Amico, ότι η παραγωγικότητα του εν λόγω στόλου έχει μειωθεί από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στηρίζοντας τη ναυλαγορά.
Από την άλλη, η Clarksons επισημαίνει ότι ο στόλος των product tankers θα επεκταθεί κατά 5,6% το 2025, κατόπιν 68 παραδόσεων MRs και LR1s τους πρώτους εννέα μήνες του 2025. Σημειώνεται ότι, την ίδια περίοδο του 2024, ο αντίστοιχος αριθμός διαμορφωνόταν στις 14. Βέβαια, έως σήμερα το 2025, μόλις 37 νέες παραγγελίες για MRs και LR1s έχουν προστεθεί στο orderbook, έναντι συνολικά 178 την ίδια περίοδο του 2024.
Τέλος, ιδιαίτερα έντονη διαφαίνεται η δραστηριότητα των ανακυκλώσεων MRs και LR1s το 2025, με συνολικά 820.000 dwt να έχουν απομακρυνθεί από την αγορά έως και σήμερα, έναντι 120.000 dwt καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ