
Στον πρόσφατο οικονομικό της απολογισμό, η d’Amico International Shipping αποτυπώνει αναλυτικά τους παράγοντες που επιδρούν στη ναυλαγορά των product tankers. Ανάμεσά τους συγκαταλέγεται η προσφορά πετρελαίου, η παραγωγή των διυλιστηρίων, η ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου, οι τιμές των πετρελαϊκών προϊόντων σε βάθος χρόνου και αρκετοί άλλοι.
Αναφορικά με τους παράγοντες που επιδρούν στη ζήτηση για product tankers, βάσει δεδομένων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατέγραψε άνοδο της τάξεως των 750.000 βαρελιών ανά ημέρα κατά το γ΄ τρίμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Η εν λόγω άνοδος ακολούθησε ένα νωχελικό για τη ζήτηση πετρελαίου β΄ τρίμηνο, κυρίως λόγω των δασμών. Οι εκτιμήσεις του IEA για τη ζήτηση πετρελαίου, τόσο για το υπόλοιπο του 2025 όσο και για το 2026, διαμορφώνονται στα 700.000 βαρέλια/ημέρα.
Παράλληλα, η παραγωγή των διυλιστηρίων θα χαράξει ανοδική πορεία κατά 600.000 βαρέλια/ημέρα για τις υπόλοιπες μέρες του 2025, και επιπλέον 460.000 βαρέλια εντός του 2026, αγγίζοντας περίπου τα 84 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Επιπροσθέτως, ο IEA εκτιμά ότι, έως το 2030, η παραγωγή των διυλιστηρίων θα ενισχυθεί κατά 4,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα, κατόπιν προσθήκης νέων εγκαταστάσεων διύλισης, κυρίως σε περιοχές της Ασίας. Η τοποθεσία τους συνιστά σημαντικό παράγοντα, δεδομένου ότι βρίσκονται ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, επιμηκύνοντας τα ταξίδια των product tankers. Μάλιστα, η Clarksons διαβλέπει ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου παραγώγων πετρελαίου κατά το 2026, της τάξεως του 1,3%, έπειτα από πτώση 3,4% εντός του 2025.
Βαίνοντας στην πλευρά της προσφοράς των product tankers, διαπιστώνει κανείς, μέσα από τα δεδομένα της d’Amico, ότι η παραγωγικότητα του εν λόγω στόλου έχει μειωθεί από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στηρίζοντας τη ναυλαγορά.
Από την άλλη, η Clarksons επισημαίνει ότι ο στόλος των product tankers θα επεκταθεί κατά 5,6% το 2025, κατόπιν 68 παραδόσεων MRs και LR1s τους πρώτους εννέα μήνες του 2025. Σημειώνεται ότι, την ίδια περίοδο του 2024, ο αντίστοιχος αριθμός διαμορφωνόταν στις 14. Βέβαια, έως σήμερα το 2025, μόλις 37 νέες παραγγελίες για MRs και LR1s έχουν προστεθεί στο orderbook, έναντι συνολικά 178 την ίδια περίοδο του 2024.
Τέλος, ιδιαίτερα έντονη διαφαίνεται η δραστηριότητα των ανακυκλώσεων MRs και LR1s το 2025, με συνολικά 820.000 dwt να έχουν απομακρυνθεί από την αγορά έως και σήμερα, έναντι 120.000 dwt καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…

«Η Ελλάδα και η Θράκη, συγκεκριμένα, μετατρέπεται σε ένα διεθνές ενεργειακό κέντρο. Και η πατρίδα μας απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να ασκεί πολύ αποτελεσματική…

Τη νηολόγηση δέκα πλοίων-μεγαθηρίων στη γαλλική σημαία επιβεβαίωσε ο Rodolphe Saadé, επικεφαλής της CMA CGM. Συγκεκριμένα, στο γαλλικό νηολόγιο θα ενταχθούν δέκα containerships κατανάλωσης…

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, που αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε από τον Διευθυντή…

Τον τερματισμό των επιθέσεων εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και την άρση του ναυτικού αποκλεισμού των ισραηλινών λιμανιών ανακοίνωσαν οι Χούθι, ένεκα της εκεχειρίας…

Ένας σημαντικός σταθμός στην ιστορία της Χίου αποτελεί η 11η Νοεμβρίου 1912. Η μέρα αυτή αποτελεί το μεταίχμιο της ιστορικής καμπής, όπου η ιστορία…

Μία de facto διαίρεση της Λωρίδας της Γάζας σε μία περιοχή υπό τον έλεγχο του Ισραήλ και μία υπό τον έλεγχο της Χαμάς φαίνεται…

Τους γοργούς ρυθμούς μετάβασης της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην υιοθέτηση τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), επιβεβαιώνει η πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ