
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία στον κλάδο.
Αναλυτικότερα, τα λειτουργικά κέρδη των «big three» διαμορφώθηκαν στο 1,5 τρισ. γουόν, τριπλάσια σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Τα κέρδη της HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering ανήλθαν στα 1,054 τρισ. γουόν, σημειώνοντας άνοδο 164,5% σε ετήσια βάση, ενώ αυτά των Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries διαμορφώθηκαν σε 269,4 δισ. γουόν και 238,1 δισ. γουόν αντίστοιχα.
Ένας από τους λόγους της σημαντικής ανόδου των κερδών των «big three» ήταν η εξασφάλιση παραγγελιών πλοίων υψηλής αξίας, όπως τα LNG carriers. Τα συγκεκριμένα πλοία αντιπροσώπευσαν το 70% των συνολικών πωλήσεων της HD Hyundai Heavy Industries και το 60% της Hanwha Ocean.
Πάντως, υψηλόβαθμα στελέχη των ναυπηγείων φαίνεται να συμφωνούν ότι, επί του παρόντος, η διαχείριση του κινδύνου είναι πιο σημαντική από ποτέ και στο πλαίσιο αυτό επιχειρούν να μειώσουν την έκθεσή τους έναντι των ισοτιμιών γουόν-δολαρίου. Την ίδια ώρα, σημαντικά φαίνεται να είναι απρόσμενα κόστη, όπως για συμφωνίες διακανονισμού με εργαζομένους, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα αιτούνταν μισθολογικές αυξήσεις.
Την ίδια ώρα, οι εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες εντείνουν το κλίμα αβεβαιότητας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αλλαγή δεδομένων αναφορικά με τα λιμενικά τέλη μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Υπό αυτό το πρίσμα, οι παραγγελίες παίρνουν την ανιούσα, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν διακινδυνεύουν επενδύσεις τόσο μεγάλου κόστους. Όπως σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη των «big three» σε ΜΜΕ της χώρας, πλέον η διαχείριση εξωτερικών μεταβλητών καθίσταται πιο σημαντική από την αύξηση της παραγωγικότητας για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ