
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο της ΕΕ και 5% στις χώρες του ΟΟΣΑ. Αυτό τοποθετεί την Ελλάδα στη χαμηλότερη θέση στην ΕΕ και στην τέταρτη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα είχε χαμηλότερο πληθωρισμό από τον μέσο όρο της ΕΕ στους 13 από τους τελευταίους 16 μήνες, ενώ για τρεις συνεχόμενους μήνες τον χειμώνα – Δεκέμβριος 2024, Ιανουάριος και Φεβρουάριος 2025 – ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας ήταν αρνητικός, κάτι που είχε να συμβεί από το 2021.
Βεβαίως, το φαινόμενο της ακρίβειας παραμένει διεθνές και πολυδιάστατο. Περιβαλλοντικοί και άλλοι ευρωπαϊκοί περιορισμοί – όπως οι κανόνες για την παραγωγή βοδινού κρέατος – επηρεάζουν το κόστος σε ολόκληρη την αγορά.
Και η ακρίβεια, φυσικά, δεν αφορά μόνο τα τρόφιμα – όπου η Ελλάδα τα πάει αισθητά καλύτερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – αλλά και άλλους τομείς που αγγίζουν την καθημερινότητα των πολιτών: την ενέργεια, τη στέγη, τις μεταφορές. Αυτό άλλωστε δείχνουν και τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον πληθωρισμό σε ετήσια βάση (Σεπτέμβριος 2025 με Σεπτέμβριο 2024) για την Ελλάδα. Σε σύνολο 1,9%, η «συνεισφορά» των τροφίμων είναι στο 0,3%, με την ενέργεια και τα λοιπά αγαθά και υπηρεσίες να συμπληρώνουν την εικόνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…

Μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους στην παγκόσμια ναυπηγική σκακιέρα επιχειρεί η ιαπωνική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την Imabari. Η δέσμευση για…

Η ναυτική ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ