
Οι δύο δυνάμεις εμπλέκονται εδώ και μήνες σε εμπορική σύγκρουση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Οι επιπλέον δασμοί που είχαν επιβάλει Ουάσινγκτον και Πεκίνο είχαν φτάσει κάποια στιγμή σε επίπεδο που ουσιαστικά απαγόρευε τις διμερείς εμπορικές σχέσεις, προτού στη συνέχεια μειωθούν.
Μετά τη συνάντηση που είχαν στις 30 Οκτωβρίου ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο Κινέζος ομόλογός του Σι Τζινπίνγκ οι δύο χώρες συμφώνησαν να υπαναχωρήσουν από κάποια τιμωρητικά μέτρα που είχαν επιβάλει η μία στην άλλη.
Μέσω επίσημων ανακοινώσεων η Κίνα και οι ΗΠΑ τη Δευτέρα, οι δύο υπερδυνάμεις επιβεβαίωσαν τη συμφωνία τους να αναστείλουν για ένα έτος τα αμοιβαία λιμενικά τέλη για ένα έτος.
Το κινεζικό υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε σήμερα την αναστολή για έναν χρόνο των «ειδικών» λιμενικών τελών που είχαν επιβληθεί ανά τόνο καθαρού φορτίου στα πλοία που ανήκουν ή τα εκμεταλλεύονται αμερικανικές εταιρείες, οργανισμοί ή φυσικά πρόσωπα κατά τον κατάπλου τους στα κινεζικά λιμάνια.
Η αναστολή τέθηκε σε ισχύ στις 13:01 (τοπική ώρα, 07:01 ώρα Ελλάδας), επεσήμανε.
Το μέτρο αυτό είχε τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο, την ιδία ημέρα με ένα αντίστοιχο που είχαν υιοθετήσει οι αμερικανικές αρχές με στόχο να αντιταχθούν στην κινεζική κυριαρχία στον ναυπηγικό τομέα.
Αντίσοτιχα, το USTR ανακοίνωσε ότι από τις 10 Νοεμβρίου, αναστέλλει για ένα έτος την έρευνα του άρθρου 301 σχετικά με την προσπάθεια της Κίνας να αποκτήσει κυριαρχία στον τομέα της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Κατευνασμός
Και άλλα μέτρα κατευνασμού, που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως, τέθηκαν σε ισχύ σήμερα.Η Κίνα παρέτεινε για έναν χρόνο την αναστολή μέρους των επιπλέον δασμών που είχε επιβάλει σε αμερικανικά προϊόντα, διατηρώντας τους στο 10%.
Ο ασιατικός γίγαντας ανέστειλε επίσης τους πρόσθετους δασμούς που έχουν επιβληθεί τον Μάρτιο στη σόγια και σε ορισμένα άλλα αμερικανικά γεωργικά προϊόντα.
Από την πλευρά τους οι ΗΠΑ μείωσαν τους δασμούς σε πολλά κινεζικά προϊόντα από το 20% στο 10%. Τα σημερινά μέτρα είναι τα πιο πρόσφατα που έχουν ανακοινωθεί από το Πεκίνο μετά τη συνάντηση Τραμπ- Σι.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο…

Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα…

Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…

Οι τιμές του πετρελαίου κατέγραψαν ανοδική πορεία τη Δευτέρα, λόγω της αισιοδοξίας για διακοπή της δημοσιονομικής παράλυσης στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρει το Reuters, μια…

Η αγορά των δευτερευόντων χύδην ξηρών φορτίων (τσιμέντο, χάλυβας, βωξίτης κ.ά.) συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2025, διατηρώντας τη θετική δυναμική των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ