
Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε τις αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων σε υψηλά επίπεδα τον Οκτώβριο.
Η Drewry, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εκτιμά ότι η άνοδος αυτή των αξιών θα συνεχιστεί εν μέσω περιορισμένης χωρητικότητας και αυξημένης εποχικής ζήτησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή για ένα VLCC αξίας 10 ετών δεν αποκλίνει από αυτήν των νεότευκτων, ενώ αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών παρουσιάζουν αύξηση $5 εκατ. συγκριτικά με πέρσι. Αντίθετα, οι τιμές των Suezmaxes και Aframaxes παρέμειναν σταθερές καθ’ όλη τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2025 και θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα προηγούμενα υψηλά τους επίπεδα στο δ΄ τρίμηνο του 2025.
Εν μέσω περιορισμένης διαθεσιμότητας των VLCCs, τα Suezmaxes αναδύονται ως η δεύτερη προτιμότερη επιλογή για τους ναυλωτές, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένας σημαντικός αριθμός παραδόσεων φέτος έχει προσφέρει ευελιξία στον στόλο. Οι εξαγωγές αργού από το Καζακστάν προς την Ασία έχουν αυξήσει τις δυνατότητες ναύλωσης των συγκεκριμένων πλοίων, την ίδια στιγμή που οι κυρώσεις διαταράσσουν τις παραδοσιακές διαδρομές του αργού πετρελαίου. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η υψηλή ζήτηση ανατολικά του Σουέζ έχει δώσει νέα ώθηση στους ναύλους, οι οποίοι για ταξίδια από τη Μέση Ανατολή προς τη Δυτική Ακτή της Ινδίας έχουν ξεπεράσει τα $85.000/ημέρα.
Η Drewry εκτιμά ότι η ανοδική αυτή πορεία των ναύλων και των αξιών θα συνεχιστεί και το α΄ τρίμηνο του 2026, υποστηριζόμενη από την παγκόσμια προσφορά πετρελαίου. Ακόμη, η Κίνα κυρίως αλλά και χώρες του ΟΟΣΑ επιχειρούν να αυξήσουν τα αποθέματά τους, τονώνοντας έτσι τη ζήτηση για μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, όπως τα VLCCs και τα Suezmaxes. H Drewry επισημαίνει ακόμη ότι, καθώς οι αξίες αντικατοπτρίζουν τους ναύλους, οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό αργό είναι πιθανό να συμβάλουν σε περαιτέρω αύξηση των αξιών τόσο σύγχρονων όσο και παλαιότερων δεξαμενόπλοιων.
Kαι ενώ τα κέρδη των Suezmaxes ενδέχεται να μετριαστούν με αρκετές νέες παραδόσεις το 2026, η αγορά των VLCCs αναμένεται να διατηρήσει την κυριαρχία της. Με μόνο 34 VLCCs να έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στον στόλο το επόμενο έτος, πολύ λιγότερο από την κάλυψη της προβλεπόμενης ζήτησης, η έλλειψη μεγάλης χωρητικότητας θα συνεχίσει να ενισχύει τους ναύλους και να αυξάνει τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ