
Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε τις αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων σε υψηλά επίπεδα τον Οκτώβριο.
Η Drewry, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εκτιμά ότι η άνοδος αυτή των αξιών θα συνεχιστεί εν μέσω περιορισμένης χωρητικότητας και αυξημένης εποχικής ζήτησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή για ένα VLCC αξίας 10 ετών δεν αποκλίνει από αυτήν των νεότευκτων, ενώ αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών παρουσιάζουν αύξηση $5 εκατ. συγκριτικά με πέρσι. Αντίθετα, οι τιμές των Suezmaxes και Aframaxes παρέμειναν σταθερές καθ’ όλη τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2025 και θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα προηγούμενα υψηλά τους επίπεδα στο δ΄ τρίμηνο του 2025.
Εν μέσω περιορισμένης διαθεσιμότητας των VLCCs, τα Suezmaxes αναδύονται ως η δεύτερη προτιμότερη επιλογή για τους ναυλωτές, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένας σημαντικός αριθμός παραδόσεων φέτος έχει προσφέρει ευελιξία στον στόλο. Οι εξαγωγές αργού από το Καζακστάν προς την Ασία έχουν αυξήσει τις δυνατότητες ναύλωσης των συγκεκριμένων πλοίων, την ίδια στιγμή που οι κυρώσεις διαταράσσουν τις παραδοσιακές διαδρομές του αργού πετρελαίου. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η υψηλή ζήτηση ανατολικά του Σουέζ έχει δώσει νέα ώθηση στους ναύλους, οι οποίοι για ταξίδια από τη Μέση Ανατολή προς τη Δυτική Ακτή της Ινδίας έχουν ξεπεράσει τα $85.000/ημέρα.
Η Drewry εκτιμά ότι η ανοδική αυτή πορεία των ναύλων και των αξιών θα συνεχιστεί και το α΄ τρίμηνο του 2026, υποστηριζόμενη από την παγκόσμια προσφορά πετρελαίου. Ακόμη, η Κίνα κυρίως αλλά και χώρες του ΟΟΣΑ επιχειρούν να αυξήσουν τα αποθέματά τους, τονώνοντας έτσι τη ζήτηση για μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, όπως τα VLCCs και τα Suezmaxes. H Drewry επισημαίνει ακόμη ότι, καθώς οι αξίες αντικατοπτρίζουν τους ναύλους, οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό αργό είναι πιθανό να συμβάλουν σε περαιτέρω αύξηση των αξιών τόσο σύγχρονων όσο και παλαιότερων δεξαμενόπλοιων.
Kαι ενώ τα κέρδη των Suezmaxes ενδέχεται να μετριαστούν με αρκετές νέες παραδόσεις το 2026, η αγορά των VLCCs αναμένεται να διατηρήσει την κυριαρχία της. Με μόνο 34 VLCCs να έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στον στόλο το επόμενο έτος, πολύ λιγότερο από την κάλυψη της προβλεπόμενης ζήτησης, η έλλειψη μεγάλης χωρητικότητας θα συνεχίσει να ενισχύει τους ναύλους και να αυξάνει τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ