
Ρεκόρ σημειώθηκε κατά το γ΄ τρίμηνο του 2025 για τις θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean, η εν λόγω περίοδος αποτέλεσε το διάστημα με τον μεγαλύτερο όγκο εξαγωγών, μεταξύ των κύριων χύδην ξηρών φορτίων. Κινητήριο μοχλό της αυξημένης θαλάσσιας μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σόγιας αποτέλεσε η υψηλή ζήτηση από την Κίνα.
Το σιδηρομετάλλευμα αποτελεί ένα από τα πλέον «πολυταξιδεμένα» χύδην εμπορεύματα κατά τον Σεπτέμβριο, με τον συνολικό όγκο που διακινήθηκε διά θαλάσσης τον ίδιο μήνα να διαμορφώνεται στους 154,1 εκατ. μετρικούς τόνους. Πρόκειται για άνοδο της τάξεως του 2% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024. Βέβαια, καθώς οι αποθήκες της Κίνας «σφύζουν» από αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, η Signal εκτιμά ότι ενδεχομένως οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας να μειωθούν έως το πέρας του έτους.
Όσον αφορά τα φορτία άνθρακα, τα δεδομένα της Signal αναδεικνύουν ότι οι συνολικές εξαγωγές ανήλθαν στους 127 εκατ. μετρικούς τόνους κατά τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας επίσης άνοδο κατά 2% σε ετήσια βάση. Η άνοδος που καταγράφηκε στη θαλάσσια μεταφορά άνθρακα οφείλεται συγκεκριμένα στην αυξημένη ετησίως κατά 4% διακίνηση θερμικού άνθρακα, μεγάλο μέρος της οποίας χάραξε πορεία προς την Ανατολική Ασία.
Τέλος, αξιοσημείωτος ήταν και ο όγκος σόγιας που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης κατά τον μήνα Σεπτέμβριο. Πιο αναλυτικά, ο συνολικός όγκος των εξαγωγών σόγιας διαμορφώθηκε στους 13,3 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας μια εντυπωσιακή άνοδο κατά 37%, εν συγκρίσει με τον Σεπτέμβριο του 2024. Τον ίδιο μήνα, οι εισαγωγές σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 66% σε ετήσια βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ