
Στο σταυροδρόμι της ναυπηγικής και της περιβαλλοντικής καινοτομίας, η Goltens Dubai παρουσίασε με υπερηφάνεια το «Captain Arctic», ένα πρωτοποριακό ερευνητικό κρουαζιερόπλοιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών. Η καθέλκυση του «Captain Arctic» σηματοδοτεί το αποκορύφωμα ενός φιλόδοξου προγράμματος διεθνούς συνεργασίας ανάμεσα στη γαλλική εταιρεία SELAR, το ναυπηγείο Chantier Naval de l’Océan Indien (CNOI) με έδρα το Port Louis και την Goltens Dubai. H τελευταία ανέλαβε τον σχεδιασμό και την πλήρη κατασκευή της γάστρας, τον ιστό φόρτωσης, καθώς και την προμήθεια και την εγκατάσταση κρίσιμων συστημάτων, όπως υδατοστεγείς θύρες και μεταλλικά τμήματα ακριβείας.
Το «Captain Arctic» με μήκος 69 μ., ενσωματώνει ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα που συνδυάζει αιολική και ηλιακή ενέργεια. Ο πυρήνας της πρόωσης βασίζεται σε άκαμπτα ιστία νέας γενιάς, τα οποία επιτρέπουν τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανέμου και σταθερή πλεύση ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Παράλληλα, στις επιφάνειες των ιστίων έχουν ενσωματωθεί φωτοβολταϊκά πάνελ τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά συστήματα του πλοίου, μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη για καύσιμα. Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών επιτρέπει στο «Captain Arctic» να επιτυγχάνει έως και 90% μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συγκριτικά με τα συμβατικά πλοία παρόμοιου μεγέθους.
Η τεχνολογική πρόοδος του έργου αντικατοπτρίζεται και στη μεθοδολογία κατασκευής. Η Goltens Dubai αξιοποίησε προηγμένα συστήματα συγκόλλησης για να εξασφαλίσει μέγιστη αντοχή και ακρίβεια στις ενώσεις. Η επιθεώρηση κάθε τμήματος πραγματοποιήθηκε με τεχνικές μη καταστροφικού ελέγχου (NDT) για την επιβεβαίωση της ακεραιότητας των μετάλλων. Επιπλέον, το πλοίο εξοπλίστηκε με ολοκληρωμένα συστήματα ενεργειακής παρακολούθησης, τα οποία επιτρέπουν σε πραγματικό χρόνο τη μέτρηση κατανάλωσης και εκπομπών.
Η επόμενη φάση του έργου περιλαμβάνει τον πλήρη εξοπλισμό του πλοίου, την ολοκλήρωση των συστημάτων και τις δοκιμές λειτουργίας, που θα οδηγήσουν στην καθέλκυσή του στα αρκτικά νερά το 2026. Το «Captain Arctic» προορίζεται να λειτουργεί τόσο ως πλατφόρμα επιστημονικής εξερεύνησης όσο και ως πρότυπο βιώσιμου θαλάσσιου τουρισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ