
Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς στις παγκόσμιες αγορές, δήλωσε την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ο διευθύνων σύμβουλος της Gunvor Group.
Το τελευταίο κύμα αμερικανικών κυρώσεων στη Ρωσία συμπαρέσυρε μεταξύ άλλων και τις Rosneft και Lukoil. Η πλεονάζουσα προσφορά πετρελαίου έχει μετριάσει τον αντίκτυπο των διαταραχών στο εμπόριο που προκάλεσαν οι κυρώσεις, διατηρώντας τις αγορές σταθερές και μειώνοντας τη μεταβλητότητα των τιμών, δήλωσε ο Torbjorn Tornqvist, Διευθύνων Σύμβουλος της ελβετικής εταιρείας, στην ενεργειακή διάσκεψη ADIPEC στο Αμπού Ντάμπι, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters.
Ωστόσο, επεσήμανε, οι μεγάλης κλίμακας κυρώσεις, έχουν οδηγήσει έναν τεράστιο όγκο πετρελαίου να αποθηκεύεται στα πλοία. «Το μέγεθός του είναι άνευ προηγουμένου. Επομένως, προφανώς, αν όλες οι κυρώσεις εξαφανίζονταν, η αγορά θα είχε σαφώς υπερπροσφορά», είπε ο Tornqvist.
Η προσφορά πετρελαίου θα μπορούσε να υπερβεί τη ζήτηση κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα το επόμενο έτος, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Mercuria, Marco Dunand, στη διάσκεψη, αλλά πρόσθεσε ότι οι δυτικές κυρώσεις παραμένουν ένας άγνωστος παράγοντας στον περιορισμό της προσφοράς.
«Αυτό πιθανώς σημαίνει ότι από ένα πλεόνασμα 2 εκατ. βαρελιών την ημέρα θα περάσουμε σε ένα πλεόνασμα 1 εκατ. βαρελιών την ημέρα», δήλωσε ο Dunand.
«Είναι αλήθεια ότι τα αποθέματα (πετρελαίου παγκοσμίως) είναι χαμηλά. Είναι επίσης αλήθεια ότι το πετρέλαιο στη θάλασσα είναι υψηλό, οπότε η υπερπροσφορά σχηματίζεται αργά και πιθανότατα θα επηρεάσει την αγορά τους επόμενους μήνες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ