
Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και όχι μόνο.
Κατ’ αρχάς, τον περασμένο Ιανουάριο λύθηκε η συμμαχία «2Μ», μέσω της οποίας η MSC συνεργαζόταν με τη Maersk επί μία δεκαετία. Κατόπιν της εν λόγω διακοπής, οι δύο εταιρείες ακολούθησαν διαφορετικά μονοπάτια ανάπτυξης, με την MSC να εστιάζει στην επέκταση του στόλου της. Η επέκταση αυτή μοιάζει να γίνεται κλιμακωτά και με αμείωτο ρυθμό.
Τον Ιούλιο του 2024, ο στόλος της MSC κατέρριψε το ρεκόρ των 6 εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα. Πρόσφατα, μέσα σε μόλις 15 μήνες, μετά την προσθήκη των «MSC Salerno» και «MSC Grace», μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs έκαστο, ο στόλος της MSC άγγιξε τα 7.004.249 TEUs. Παράλληλα, το μερίδιο της MSC στην αγορά φτάνει το 21,2%, με σχετικά μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στον χώρο, τη Maersk, η οποία κατέχει μερίδιο 13,9%.
Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η MSC αποτελεί διαχειρίστρια εταιρεία ορισμένων εκ των μεγαλύτερων containerships στον κόσμο, κινητήριο μοχλό της επέκτασης του στόλου της τους τελευταίους 15 μήνες αποτελούν οι επενδύσεις της σε πλοία μεγέθους Neo-Panamax. Η μεταφορική ικανότητα των εν λόγω πλοίων περιορίζεται στα 14.000 με 16.000 TEUs.
Σημειώνεται, τέλος, ότι μεγάλο ποσοστό του στόλου που διαχειρίζεται η MSC είναι υπό τη μορφή ναύλωσης, και συγκεκριμένα 31% σε όρους TEU, σύμφωνα με την Alphaliner. Το γεγονός αυτό ωστόσο δεν καθιστά λιγότερο εντυπωσιακό το σύνολο των 954 πλοίων που διαχειρίζεται ο κολοσσός της liner ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ