
Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Η παραπάνω εξέλιξη έχει προεκτάσεις και στη ναυτιλία, καθώς Ουάσιγκτον και Πεκίνο προχώρησαν σε αναβολή των εκατέρωθεν λιμενικών τελών, δείγμα ότι και οι δύο πλευρές αναζητούν την εξομάλυνση των εφοδιαστικών αλυσίδων και την εξασθένηση των πληθωριστικών πιέσεων.
Την ίδια στιγμή, οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν την επιστροφή της αμερικανικής σόγιας στην Κίνα, με τις αρχικές αγορές να βρίσκονται ήδη υπό διαπραγμάτευση. Oι εξαγωγές θα ξεκινήσουν άμεσα, αποκαθιστώντας ροές που είχαν παγώσει από την άνοιξη.
Ως αποτέλεσμα, αναβιώνει μια κινητήρια δύναμη τονομιλίων για τα Panamax bulk carriers, λαμβάνοντας υπόψη τα long-haul trades σόγιας μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. H απουσία των συγκεκριμένων δρομολογίων «έσβησε» από τον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου περίπου 200 ταξίδια και μείωσε αισθητά τις ναυλώσεις bulk carriers για το δ΄ τρίμηνο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, δεδομένου ότι οι σοδειές Βραζιλίας και Αργεντινής δεν θα φτάσουν στα κινεζικά λιμάνια πριν από τον Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ μπορούν να επωφεληθούν το επόμενο τρίμηνο από την επανεκκίνηση των ροών.
Πέραν των bulk carriers, η αναστολή των τελών μειώνει τα κόστη για τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων και containerships, ενώ η μείωση των δασμών βελτιώνει οριακά τα κόστη ταξιδιών για διάφορους τύπους φορτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ