
Η δραστηριότητα στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, όπως υπογραμμίζουν τα δεδομένα της Xclusiv για τον περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζεται ακάθεκτη με έντονους ρυθμούς, καθώς οι παραγγελίες τόσο για bulk carriers όσο και για tankers σημειώνουν άνοδο σε όρους dwt.
Όσον αφορά τα bulk carriers, σήμερα ο στόλος τους απαρτίζεται από 14.527 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 1.061,68 δισ. dwt. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το orderbook αναλογεί στο 10,7% του υπάρχοντος στόλου σε όρους dwt. Τον Οκτώβριο του 2024, το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν στο 10,3%, χαράσσοντας οριακή ετήσια άνοδο της τάξεως του 0,4%.
Συνολικά 1.375 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βρίσκονται υπό παραγγελία, εκ των οποίων τα 156 από Έλληνες πλοιοκτήτες. Στην πλειοψηφία τους, τα υπό κατασκευή πλοία ελληνικών συμφερόντων ανήκουν στην κατηγορία Panamax, με συνολικά 97 παραγγελίες. Ακολουθούν τα Handymaxes με 36 παραγγελίες, τα Handysizes με 12 και τα Capesizes με έντεκα. Σημειώνεται επιπλέον ότι, από την έναρξη του 2025, τα ναυπηγεία έχουν παραδώσει 221 bulk carriers.
Από την άλλη, στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, το αυξημένο ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο. Ο ενεργός στόλος δεξαμενόπλοιων αποτελείται από 7.848 tankers, αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 708,44 εκατ. dwt. Το orderbook, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, αντιστοιχεί περίπου στο 15,3% σε όρους dwt. Μέσα σε έναν χρόνο, η αναλογία αυτή έχει χαράξει άνοδο κατά 2,1%, καθώς τον Οκτώβριο του 2024 διαμορφωνόταν στο 13,2%.
Σήμερα, το orderbook περιλαμβάνει ένα σύνολο 1.203 παραγγελιών για δεξαμενόπλοια, ενώ σχεδόν μία στις τέσσερις από αυτές (24%) πραγματοποιήθηκε από Έλληνα πλοιοκτήτη. Το γεγονός αυτό επισημαίνει το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον του ελληνικού εφοπλισμού για δεξαμενόπλοια. Από τις συνολικά 285 παραγγελίες ελληνικού «αρώματος», οι 86 αφορούν Suezmaxes, 63 Aframaxes, 50 MR2s, 32 Panamaxes, 21 VLCCs, 19 small tankers και, τέλος, 14 Handies. Μέχρι στιγμής, από την έναρξη του 2025, έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους 196 νεότευκτα tankers.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ