
H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε μια νέα, υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής αφιερωμένη στα αυτόνομα υποβρύχια οχήματα Ghost Shark. Η εγκατάσταση, έκτασης 7.400 τ.μ., έχει σχεδιαστεί ειδικά για την παραγωγή τόσο της στρατιωτικής έκδοσης XL-AUV όσο και της εμπορικής βάσης Dive-XL. Σκοπός είναι η αποδοτική, σε κλίμακα, παραγωγή σύνθετων υποβρυχίων πλατφορμών και, υπό την έγκριση της κυβέρνησης, η εξαγωγή προς συμμάχους και εταίρους. Το άνοιγμα της γραμμής συμπίπτει με ένα σημαντικό τεχνικό ορόσημο: το πρώτο Ghost Shark XL-AUV «κατέβηκε» από τη γραμμή παραγωγής νωρίτερα από ό,τι ήταν προγραμματισμένο και έχει εισέλθει στη φάση των δοκιμών αποδοχής στη θάλασσα.
Η γραμμή παραγωγής ενσωματώνει ρομποτική τεχνολογία, τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομα οχήματα εδάφους για τον ακριβή χειρισμό και τη μεταφορά εξαρτημάτων. Ένα ειδικά σχεδιασμένο δοχείο δοκιμών εντός νερού επιτρέπει ελέγχους άνωσης, ηλεκτρικών συστημάτων και ασφάλειας πριν από κάθε θαλάσσια δοκιμή. Ο συνδυασμός αυτοματισμού και επαναληπτικού ελέγχου μειώνει τα σφάλματα, τα απόβλητα και την κατανάλωση ενέργειας, περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής.
Ο τεχνικός σχεδιασμός του Ghost Shark βασίζεται σε αρθρωτή αρχιτεκτονική. Η ίδια γραμμή μπορεί να υποστηρίξει παραλλαγές όπως Dive-XL, Dive-LD ή μελλοντικές πλατφόρμες υψηλής ταχύτητας. Η αρθρωτή προσέγγιση διευκολύνει την ενσωμάτωση διαφορετικών φορτίων αισθητήρων, από ωκεανογραφικά συστήματα έως υπολογιστικές μονάδες επεξεργασίας δεδομένων, χωρίς να απαιτούνται αλλαγές στην υποδομή.
Πάνω από 40 αυστραλιανές μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρέχοντας εξαρτήματα και υλικά. Η τοπική συνεργασία μειώνει τον χρόνο και τις εκπομπές που σχετίζονται με μεταφορές, ενώ δημιουργεί πάνω από 150 θέσεις υψηλής εξειδίκευσης.
Η παραγωγή βρίσκεται ήδη σε φάση αρχικής χαμηλής έντασης, με πλήρη ανάπτυξη το 2026. Πέρα από τη στρατιωτική χρήση, το Ghost Shark ανοίγει τον δρόμο για περιβαλλοντικές εφαρμογές: τα υποβρύχια οχήματα μπορούν να συλλέγουν δεδομένα για τη θερμοκρασία, αλατότητα και βιοποικιλότητα, υποστηρίζοντας τη βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ