
Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις να διασφαλίσουν την ανάληψη τολμηρών δράσεων, με στόχο την επιτάχυνση της διαθεσιμότητας οικονομικά προσιτών, καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και τις αεροπορικές μεταφορές και την υποστήριξη της παραγωγής τους στην Ευρώπη.
Στην κοινή τους δήλωση, τα δύο μέρη τονίζουν ότι «το STIP πρέπει να είναι φιλόδοξο και να καθορίζει σταθερές δεσμεύσεις και συγκεκριμένες δράσεις για τη διάθεση καθαρών καυσίμων στους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες και στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες». Υπό αυτό το πρίσμα, με το εν λόγω σχέδιο τα έσοδα από το Invest EU και τα εθνικά συστήματα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών θα πρέπει να επενδυθούν για την αποανθρακοποίηση τόσο των θαλάσσιων μεταφορών όσο και των αερομεταφορών. Την ίδια στιγμή, κρίσιμη θεωρείται η ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη και η γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ η προτεραιοποίηση των δύο κλάδων όσον αφορά την πρόσβαση σε καθαρά καύσιμα συγκαταλέγεται στα αιτήματα των A4E και European Shipowners | ECSA.
«Η ναυτιλία και οι αερομεταφορές είναι οι τομείς των μεταφορών που είναι πιο δύσκολο να μεταβούν σε μηδενικές εκπομπές και είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανταγωνιστικότητα, τη συνδεσιμότητα, την ενεργειακή ανεξαρτησία και την ασφάλεια της Ευρώπης. Η επιτάχυνση της διαθεσιμότητας προσιτών καθαρών καυσίμων για τους τομείς μας είναι απαραίτητη για τη διατήρηση αυτού του παγκόσμιου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος», καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ