
Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις να διασφαλίσουν την ανάληψη τολμηρών δράσεων, με στόχο την επιτάχυνση της διαθεσιμότητας οικονομικά προσιτών, καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και τις αεροπορικές μεταφορές και την υποστήριξη της παραγωγής τους στην Ευρώπη.
Στην κοινή τους δήλωση, τα δύο μέρη τονίζουν ότι «το STIP πρέπει να είναι φιλόδοξο και να καθορίζει σταθερές δεσμεύσεις και συγκεκριμένες δράσεις για τη διάθεση καθαρών καυσίμων στους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες και στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες». Υπό αυτό το πρίσμα, με το εν λόγω σχέδιο τα έσοδα από το Invest EU και τα εθνικά συστήματα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών θα πρέπει να επενδυθούν για την αποανθρακοποίηση τόσο των θαλάσσιων μεταφορών όσο και των αερομεταφορών. Την ίδια στιγμή, κρίσιμη θεωρείται η ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη και η γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ η προτεραιοποίηση των δύο κλάδων όσον αφορά την πρόσβαση σε καθαρά καύσιμα συγκαταλέγεται στα αιτήματα των A4E και European Shipowners | ECSA.
«Η ναυτιλία και οι αερομεταφορές είναι οι τομείς των μεταφορών που είναι πιο δύσκολο να μεταβούν σε μηδενικές εκπομπές και είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανταγωνιστικότητα, τη συνδεσιμότητα, την ενεργειακή ανεξαρτησία και την ασφάλεια της Ευρώπης. Η επιτάχυνση της διαθεσιμότητας προσιτών καθαρών καυσίμων για τους τομείς μας είναι απαραίτητη για τη διατήρηση αυτού του παγκόσμιου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος», καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ