
Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson.
Ειδικότερα, στις 23 Οκτωβρίου τέθηκαν σε εφαρμογή οι πρώτες σημαντικές κυρώσεις των ΗΠΑ κατά της Ρωσίας υπό την κυβέρνηση Τραμπ, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στην προσέγγιση της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, στον απόηχο της απόφασης ΗΠΑ, οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου, ενώ σύμφωνα με διάφορες πηγές το ίδιο θα πράξει και η Ινδία. Το πρωί της επομένης, η ΕΕ ακολούθησε το παράδειγμα των ΗΠΑ, εφαρμόζοντας το 19ο πακέτο κυρώσεων. Μία εβδομάδα πριν, υπενθυμίζεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είχε εφαρμόσει μια νέα δέσμη κυρώσεων.
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν άνοδο, ιδίως στην είδηση των αμερικανικών κυρώσεων, «αντιδρώντας» ενδεχομένως στη διακοπή της προσφοράς. Σύμφωνα με την Gibson, οι συνέπειες για τα δεξαμενόπλοια από αυτό το συντονισμένο «κύμα» κυρώσεων θα μπορούσαν να είναι εκτεταμένες. Η ζήτηση πετρελαίου από την Ινδία είναι πιθανό να αυξηθεί, με αποστολές που προέρχονται κυρίως από τη Μέση Ανατολή και τον Ατλαντικό. Τα δεξαμενόπλοια, και ιδίως τα VLCCs, θα επωφεληθούν από αυτό, ιδίως εάν τα φορτία προέρχονται από μεγάλες αποστάσεις δυτικά του Σουέζ. Ωστόσο, μεγαλύτερος όγκος ρωσικών βαρελιών μπορεί να εκτραπεί σε διυλιστήρια της Κίνας, στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις και/ή σε ανεξάρτητα διυλιστήρια.
Μάλιστα, αυτές οι αυξήσεις στην Κίνα θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με μείωση από άλλες πηγές, επηρεάζοντας αρνητικά τη ναυλαγορά. Επιπλέον, τα Aframaxes και τα Suezmaxes που μεταφέρουν τη δεδομένη στιγμή πετρέλαιο από τις Rosneft/Lukoil είναι πιθανό να μην ακολουθήσουν εκ νέου την ίδια κατεύθυνση, με την επιστροφή στις συμβατικές αγορές να κρίνεται πιο πιθανή.
Τέλος, αν η Τουρκία μειώσει με τη σειρά της την αγορά ρωσικού αργού, οι περιφερειακές πηγές πετρελαίου (Ceyhan, Libya) θα μπορούσαν να εξισρροπήσουν το κενό, με τα Aframaxes αλλά και τα Suezmaxes να ενδέχεται να ευνοηθούν από την εν λόγω εξέλιξη.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ