
Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το 2025. Συγχρόνως, το ποσοστό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεπερνούν ηλικιακά τα 20 έτη έχει αυξηθεί σημαντικά. Τους πρώτους μήνες του 2020, το εν λόγω ποσοστό διαμορφωνόταν στο 16%, ενώ σήμερα σχεδόν ένα στα τέσσερα πλοία (24%) ξεπερνά σε ηλικία τα 20 έτη. Μεγάλο μέρος εξ αυτών δεν ξεπερνά σε μεταφορική ικανότητα τα 8.000 TEUs.
Ως απότοκο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO, οι οποίες βασίζονται στα δεδομένα για τις ανακυκλώσεις κατά το διάστημα 2000-2019, υπάρχει ένα πλεόνασμα 500 πλοίων αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 1,8 εκατ. TEUs που θεωρούνται πρώτα υποψήφια προς ανακύκλωση στο εγγύς μέλλον. Την ίδια ώρα, το orderbook κατακλύζεται από έναν τεράστιο αριθμό παραγγελιών για containerships. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με μια υποχώρηση στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές ‒λόγω επιστροφής στη διώρυγα του Σουέζ‒ δύναται να αποτελέσει τη «χαριστική βολή» για τα εν λόγω 500 containerships.
Βέβαια, η ανακύκλωση τουλάχιστον 500 πλοίων συνιστά κάθε άλλο παρά ένα εύκολο εγχείρημα. Σημειώνεται ότι το 2016, έτος-ορόσημο για τη δραστηριότητα ανακυκλώσεων, απομακρύνθηκαν συνολικά από την αγορά 0,6 εκατ. TEUs. Ως εκ τούτου, μπορεί κανείς να αναμένει ότι η ανακύκλωση containerships αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 1,8 εκατ. TEUs θα διαρκέσει χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ