
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί την αυξανόμενη ευρωπαϊκή τάση επαναφοράς των πλοίων υπό σημαίες κρατών-μελών της Ε.Ε.
Παράλληλα, το ορόσημο αυτό συμβολίζει μια νέα συμμαχία μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης ναυτιλιακής παράδοσης της Ελλάδας και της φήμης του Λουξεμβούργου για ποιότητα, σταθερότητα και κανονιστική αριστεία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η νηολόγηση συντονίστηκε από την Stanley Maritime Luxembourg S.à r.l., μέλος του ομίλου Stanley,
υπό την ηγεσία του Thierry Zois, επαγγελματία της ναυτιλίας με καταγωγή από το Λουξεμβούργο και την Ελλάδα, ο οποίος έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη γεφύρωση των ναυτιλιακών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Όσον αφορά τη Stanley Maritime Luxembourg, η εταιρεία ενεργεί ως διαπιστευμένος ναυτιλιακός πράκτορας του Μεγάλου Δουκάτου καθώς διαχειρίζεται για τους πελάτες της όλα τα διοικητικά, ρυθμιστικά και κανονιστικά ζητήματα που αφορούν τη σημαία του Λουξεμβούργου.
Ο Thierry Zois, Διευθύνων Σύμβουλος της Stanley Maritime Luxembourg, δήλωσε:
«Η νηολόγηση του «SEA CARYATIS» υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από ένα τεχνικό επίτευγμα — αντιπροσωπεύει έναν αυξανόμενο στρατηγικό
συντονισμό εντός της Ευρώπης. Είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίξαμε την MCCL, έναν ιδιαίτερα σεβαστό Έλληνα πλοιοκτήτη, σε αυτήν την πρωτοπορία και αποδεικνύουμε ότι το Λουξεμβούργο είναι μια πρώτης γραμμής ευρωπαϊκή σημαία ποιότητας, επαγγελματισμού και εμπιστοσύνης.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Car-Carriers Line S.A. (MCCL), Γιώργος Καββάδας, πρόσθεσε επίσης:
«Η νηολόγηση του PCTC μας «SEA CARYATIS» υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου
αντικατοπτρίζει την ισχυρή μας εμπιστοσύνη ότι το Λουξεμβούργο αποτελεί ευρωπαϊκό
κράτος-σημαία υψηλής ποιότητας και επαγγελματισμού. Είναι τιμή για εμάς που το SEA CARYATIS είναι το πρώτο ελληνόκτητο πλοίο υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου και πιστεύουμε ότι πολλοί άλλοι πλοιοκτήτες θα ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα. Η συνεργασία μας με τη Stanley Maritime Luxembourg S.à r.l. και το Commissariat aux Affaires Maritimes (CAM) υπήρξε άψογη· η διαδικασία επανανηολόγησης ήταν ομαλή και χωρίς καθυστερήσεις ή απρόοπτα.»
Σημειώνεται ότι το Commissariat aux Affaires Maritimes (CAM) — η Ναυτιλιακή Αρχή του Λουξεμβούργου — είχε καθοριστικό ρόλο στη γρήγορη και επιτυχή ολοκλήρωση της νηολόγησης, αποδεικνύοντας τη χαρακτηριστική του αποτελεσματικότητα, ψηφιακή ετοιμότητα και πελατοκεντρική προσέγγιση.
Η σημαία του Λουξεμβούργου είναι πιστοποιημένη κατά ISO 9001 και αναγνωρίζεται διεθνώς για τους χαμηλούς δείκτες κράτησης, τη διαφάνεια και τη διαρκή 24/7 υποστήριξη προς τους πλοιοκτήτες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανανεώσει την έμφαση της στην επιστροφή του ευρωπαϊκού στόλου υπό
σημαίες της Ε.Ε. και του ΕΟΧ, ενισχύοντας την στρατηγική αυτονομία και τον έλεγχο των θαλάσσιων
περιουσιακών στοιχείων της Ευρώπης. Συνεπώς, η νηολόγηση του «SEA CARYATIS» πραγματοποιείται σε μια κομβική στιγμή για την ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Αν και δεν έχει θεσπιστεί επίσημο ποσοτικό όριο, οι πρόσφατες νομοθετικές αναθεωρήσεις — όπως ο
εκσυγχρονισμός της Οδηγίας 2009/21/ΕΚ για το κράτος-σημαία και οι Κατευθυντήριες Γραμμές της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία — καταδεικνύουν τη σαφή πρόθεση της Επιτροπής να
ενθαρρύνει την επανανηολόγηση των πλοίων εντός της Ευρώπης.
Σήμερα, μόλις το 40 με 45% του στόλου ευρωπαϊκών συμφερόντων πλέει υπό σημαίες κρατών-μελών της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ, ενώ το υπόλοιπο είναι εγγεγραμμένο σε ανοιχτά νηολόγια, εκτός της Ευρώπης. Η Επιτροπή έχει δηλώσει δημοσίως ότι επιδιώκει σημαντική αύξηση αυτού του ποσοστού τα επόμενα
χρόνια, ευθυγραμμίζοντας φορολογικά κίνητρα και ναυτιλιακές πολιτικές ώστε να ενθαρρύνει τους
πλοιοκτήτες να επαναφέρουν τα πλοία τους στα ευρωπαϊκά νηολόγια.
Αυτή η νέα πολιτική ώθηση δημιουργεί ισχυρή δυναμική υπέρ των ποιοτικών ευρωπαϊκών νηολογίων,
όπως αυτό του Λουξεμβούργου — μιας σημαίας που συνδυάζει ρυθμιστική αριστεία, λειτουργική
αποδοτικότητα και αξιοπιστία υπηρεσιών. Καθώς η Ευρώπη επιδιώκει να ενοποιήσει το ναυτιλιακό της οικοσύστημα, το Λουξεμβούργο ξεχωρίζει ως μια σύγχρονη, διαφανής και αξιόπιστη ευρωπαϊκή σημαία επιλογής για υπεύθυνους πλοιοκτήτες.
Παράλληλα, το «SEA CARYATIS» της MCCL θέτει ένα νέο πρότυπο για τον τύπο πλοίων που επιδιώκει να προσελκύσει το Λουξεμβούργο: σύγχρονα, περιβαλλοντικά συμμορφωμένα και με αξιόπιστους πλοιοκτήτες. Η νηολόγηση αυτή υπογραμμίζει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας προς τη σημαία του Λουξεμβούργου.
Εκπρόσωπος της MCCL δήλωσε:
«Είναι τιμή μας να είμαστε ο πρώτος Έλληνας διαχειριστής που νηολογεί πλοίο υπό τη
σημαία του Λουξεμβούργου. Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά ομαλή και επαγγελματική·
μείναμε εντυπωσιασμένοι από την ανταπόκριση του CAM και την αφοσίωση της Stanley
Maritime Luxembourg».
Μετά από αυτό το ορόσημο, η Stanley Maritime Luxembourg επιβεβαίωσε τα σχέδιά της να εντάξει και άλλους ποιοτικούς πλοιοκτήτες τους προσεχείς μήνες, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση του
Λουξεμβούργου ως εξειδικευμένου αλλά ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού νηολογίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ